جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌‌الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ملت ایرن از اصول خود کوتاه نخواهد آمد گفت: فرماندهی در نظام جبهه های ما فرماندهی حضرت ابوالفضل(ع) بود نه آنچه را که نظام های آکادمیک نظامی دنیا می گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت الله حسن ممدوحی صبح امروز، در جمع فرماندهان عالی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم طی سخنانی اظهار کرد: پاسداران و حافظان واقعی و حقیقی اسلام، سربازان راستین حضرت ولیعصر(عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی استثنائی در نظام آفرینش است، ابراز کرد: دو مرتبه در قرآن کریم آمده است که، آنچه در آسمان ها و زمین است برای انسان، قرار داده شده است .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند به انسان وضعیت عجیبی داده است، بیان نمود: قدرت ناخداگاه یکی از نعماتی است که خداوند بر انسان ارزانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی از قدرت ناخداگانه و حیانی برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: ما نیز در عصر کنونی از قدرت ناخداگاه، در پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کردیم.

آیت الله ممدوحی، انقلاب را در معنای لغوی پاشیده شدن همه چیز دانست و افزود: با گذشتن مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ شروع شد و تمام قدرت های دنیا درهم ادغام شد تا با اسلامی بودن ایران وارد جنگ شود، ولی با مدد الهی شکست خوردند.

وی با بیان اینکه در میان اسرای دوران جنگ، از همه نژادها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی حتی نتوانستند یک سر سوزن از خاک ایران را از چنگ ما در بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دوران جنگ تحمیلی قدرت الهی بود که کشور را نجات داد نه قدرت انسانی.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندنی است، تصریح کرد: در دو دستان بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری ید و بیضای انبیاء دیده می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این انقلاب تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواهد ماند، ابراز کرد: قطعا پرچم اسلام توسط این کشور محمدی(ص) به حضرت ولیعصر(عج) داده می شود .

وی با اشاره به اینکه تمام مردمان کشورهای اسلامی این کشور را دعا می کنند، بیان نمود: خود حضرت ولیعصر(عج) بر این کشور نظر ویژه ای دارند.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: ملت ایران آن است که از اصول خود عدول نکند و ملت حقیقی آن است که 22 بهمن، با حضور پر شور به خیابان ها می آید و از اسلام و انقلاب دفاع و حمایت می کند، نه آنی که بازیچه ی دست دشمنان است.

وی با بیان اینکه این نیروی الهی است که بعد از سه دهه، مردم با شور همان اوایل اول انقلاب در دفاع از انقلاب حاضر هستند، اعلام کرد: خداوند آن پرچمی را که در صحنه ی کربلا به دست حضرت عباس(ع) داد، امروز به دست شما داده تا از اسلام دفاع کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: فرماندهی در نظام جبهه های ما فرماندهی حضرت ابوالفضل(ع) بود نه آنچه را که نظام های آکادمیک نظامی دنیا می گفت.

وی با تاکید بر اینکه در این راه ثابت قدم و استوار باشید، خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) دو دستش قطع شد، ولی با آغوشش پرچم را نگه داشت، مبادا اینکه پرچم اسلام زمین بماند و شما هم بایستی با تاسی از آن مرد خدا، سختی ها زودگذر دنیا را تحمل کنید و از هدف واقعی دور نشوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه ما از سپاه روحیه می گیریم، تصریح کرد: این را خوب می دانیم اگر سپاه نبود کشور هم نبود .

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha