جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هاشمیان - امر به معروف

حوزه/ معاون وزارت خانه‌ها و سازمان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: غربی‌ها با استفاده از مبانی اسلام توانسته اند، استفاده زیادی از مبانی اسلام ببرند، آنها به این نتیجه رسیده اند که فرمول کار فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ‌هاشمیان، امروز در گردهمایی ائمه جماعات، دبیران ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف سازمان آموزش و پرورش کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم ، با جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در روایات اشاره کرد و گفت: امر به معروف ونهی از منکر مهمترین پدیده اجتماعی اسلام است و از مشخصات مؤمنین به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در هر جامعه ای که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل شود آن امت به فرموده نبی مکرم (ص)، امت برتر می‌باشد. بنابراین با اجرای این فریضه، بسیاری از مشکلات جامعه نیز برطرف خواهد شد.

هاشیمان با بیان اینکه عاملان امر به معروف و نهی از منکر جانشیان اهل بیت (ع) در جامعه می‌باشند، اظهار داشت: جامعه ای رستگار و پویا است که امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آن به اجرا در بیاید.

معاون وزارت خانه‌ها و سازمان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مقام معظم رهبری در 12محرم سال72 مهتمرین مکانیزم مبارزه با تهاجم، غارت و شبیخون فرهنگی را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند و در آن سخنرانی هشدار دادند که مردم باید نسبت به تهاجم فرهنگی هوشیار باشند.

 وی ادامه داد: این بیانات مقام معظم رهبری بیانگر این واقعیت است که دشمن بعداز جنگ سخت به شیوۀ جدیدی به نام جنگ نرم یعنی ناتوی فرهنگی روی آورده است و در این میدان در صدد تخریب مغزها و اندیشه‌ها است.

وی اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی دیگر خود از تهاجم به نام رخنه فرهنگی تعبیر کرد و منظور از رخنه فرهنگی به معنای این است که دشمن از طریق امواج دیجیتالی وارد خانه‌ها شده است و می‌خواهد با این امواج اعتقادات جوانان ما را سست کند و از بین ببرند.

هاشمیان خاطر نشان ساخت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر جلوی رخنه فرهنگی را خواهد گرفت و موجب احیاء ارزش‌های الهی و نبوی می‌شود و فرهنگ سازی اولین گام در اجرای این فریضه الهی می‌باشد.

معاون وزارت خانه‌ها و سازمان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرگفت: همان طور که روحانیت ایثار و جهاد را در جامعه تبدیل به فرهنگ کرد، امر به معروف و نهی از منکر نیز باید تبدیل به فرهنگ وگفتمان برتر در جامعه شود، تا جامعه ای آرمانی داشته باشیم.

متأسفانه در اجرای این فریضه درست عمل نکردیم

‌هاشمیان ابراز داشت: متأسفانه در اجرای این فریضه درست عمل نکردیم و این هم به دلیل آن است که نتوانسته ایم مقولۀ امر به معروف و نهی از منکر را تبدیل به گفتمان برتر و فرهنگ کنیم و از این بدتر این که هر کسی با تفکر و اندیشه خود در جامعه امر به معروف را اجرا کرده است.

هاشیمان اظهار داشت: الگو و رفتار سازی رکن‌های دیگر تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان برتر می‌باشند، همه باید بدانند اجرای امر به معروف، اجرای خیر خواهی در جامعه است، نه اجرای توهین. و همین درک نکردن از این مقوله موجب شده است تا در جامعه تعامل فرهنگی نباشد .

وی اظهار داشت: باید برای تبدیل گفتمان برتر همه مسؤلین و نهاد‌های فرهنگی همکاری داشته باشند تا بتوانیم حتی در ادارات نیز این مقوله را به اجرا در بیاوریم و یقینا با اجرای این عوامل جلوی بسیاری از اختلاس‌ها و زد بندهای اقتصادی گرفته خواهد شد .

اجرای امر به معروف، نیازمندبه زیر ساخت مبانی فرهنگی در جامعه است

معاون وزارت خانه‌ها و سازمان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: غربی‌ها با استفاده از مبانی اسلام توانسته اند، استفاده زیادی از مبانی اسلام در جامعه خود ببرند، زیرا غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که فرمول اجرای فرهنگی شان امر به معروف و نهی از منکر است. ولی متأسفانه مسلمانان از این فرمول فرهنگی به نحو احسن استفاده نمی کنند.

اجرای امر به معروف، نیازمند زیر ساخت مبانی فرهنگی

هاشیمان در پایان گفت: تکریم، تذکر و تشکر عناصر تشکیل دهنده اجرای امر به معروف است و در نهایت اینکه اجرای امر به معروف، نیازمند زیر ساخت مبانی فرهنگی در جامعه است.

انتهای پیام کد 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha