جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه / دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز مشکلات فراوانی در کشور داریم، که وظیفه روحانیت است که در این مشکلات ورود کرده و آنها را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مقتدایی امروز در مراسم افتتاحیه کمیسیون های نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  طی سخنانی به ارایه گزارشی از اجلاسیه های گذشته جامعه مدرسین پرداخته و اظهار داشت: جامعه مدرسین در راستای ارایه پیشنهاد های علمای بلاد جلسات مختلفی را در قالب استانی  منطقه ای و به صورت سراسری در قم برگزا کرده است، که  خوشبختانه ثمرات بسیاری داشته است.

وی با بیان این مطالب که اصل اجلاسیه در راستای تاکید امام خمینی (ره) بوده است افزود: قطعا برگزاری نشست ها، ثمرات بسیاری داشته و دور هم جمع شدن علما باعث دستاوردهای فراوانی می شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به اهداف در برگزاری اجلاسیه افزود: امروز مشکلات فراوانی در کشور داریم، که وظیفه روحانیت است که در این مشکلات ورود کرده و آن را بررسی کنند و لذا در اجلاسیه امروز در نظر داریم از نظرات میهمانان استفاده کنیم و آن را جمع آوری و بررسی نمایم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به دیگر مشکلات جامعه گفت: امروز متاسفانه برخی مشکلات فرهنگی و دینی در جامعه وجود دارد که از جمله آن می توان به انحرافات موجود در مراسم ها اشاره کرد، حتی در برخی هیئات عزاداری انجام می شود که شایسته نبوده،  بسیاری از آن ها توسط مراجع حرام اعلام شده است.

لزوم ورود روحانیت علیه فعالیت فرقه ها

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  همچنین افزود: حتی در برخی از مناطق کشور برخی فرقه هایی فعالیت دارند،لذا روحانیون باید در این زمینه ورد نمایند و از آنجا که علما در استان ها با این مشکلات آگاه هستند باید مشکلات را بررسی و تصمیمی در این باره بگیرند.

آیت الله مقتدایی گفت:  با توجه با جایگاه  جامعه مدرسین، این نهاد محل خوبی برای بررسی این نظرات و حل مشکلات است.

وی بیان داشت: امیدواریم در این اجلاسیه بتوانیم مشکلات را بررسی کرده و تصمیم قاطعانه ای به عنوان روحانیون شیعه برای حل مشکلات بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha