پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از اینکه برخی افراد بر بی طرفی نسبت به اعمال مردم در جامعه تاکیددارند گفتند: افراد بی طرف در نزد خداوند با کسانی که مرتکب اعمال خلاف دین می شوند هیچ تفاوتی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید صبح امروز در پایان درس خارج فقه  خود به مسئله ماهیگیری بنی اسرائیل در روزهای شنبه اشاره کردند و گفتند: ماهیگیری در روزهای شنبه حرام بود و افراد این قوم، نسبت به این مسئله، شامل سه گروه، افراد متخلف و شکارچی، بی تفاوت و آمران به معروف بودند.

ایشان تصریح کردند: گروه بی تفاوت ها به آمران به معروف اعتراض می کردند که چرا متخلف را ارشاد می کنید، اجازه دهید هرکاری می خواهند بکنند در حالی که آمران به معروف معتقد بودند خود را در پیشگاه خداوند می بینند.

معظم له افزودند: بر اساس آیات، عذاب الهی نازل شد و دو گروه شکارچیان و بی تفاوت ها را شامل شد و تنها گروهی که نجات پیدا کرد آمران به معروف و نهی از منکر بودند.

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از اینکه برخی افراد بر بی طرفی نسبت به اعمال مردم در جامعه تاکید دارند، گفتند: امروز نیز برخی افراد می گویند مگر من و شما را در یک قبر می گذارند و به همین دلیل نباید نسبت به اعمال دیگران واکنش نشان داد.

معظم له اظهار داشتند: بر اساس آیات قرآن، افراد بی طرف در نزد خداوند با کسانی که مرتکب اعمال خلاف دین می شوند هیچ تفاوتی ندارند.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه طرحی برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است، اظهار داشتند: این فریضه ریشه قرآنی دارد و قرآن تاکید می کند افراد بی تفاوت نسبت به گناه و منکر نیز دچار عذاب الهی می شوند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در روایات نقل شده است هنگامی که با اهل گناه مواجه می شوید صورت خود رادرهم کشیده و اخم کنید، گفتند: این روایت نشان می دهد اگر امکان امر به معروف لسانی وجود ندارند، حداقل فرد در قلب خود این کار را انجام دهد.

معظم له در پایان با تاکید بر اینکه تکلیف روحانیت امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشتند: البته پیش از این مسئله باید خود را اصلاح و موعظه کنند و منظور از اصلاح این نیست که تا رسیدن به کمال نسبت به منکرات سکوت کنند، بلکه به اندازه خود، مردم را ارشاد کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha