پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام مریجی

حوزه/ رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: وقتی که مدیر دانشگاه لایپزیک آلمان برای عقد تفاهم نامه قصد سفر به ایران را داشت، هیئتی مشتکل از نیروهای آمریکایی و اسراییلی به دفتر وی مراجعه کرده و بیان کرده بودند که «چرا این اساتید را از ما نمی گیرید!؟ ما در اسراییل استاد شیعه شناسی داریم!».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  اهواز، حجت الاسلام شمس الله مریجی، رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در دیدار با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به ارایه گزارشی از فعالیت دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه  از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی مجوز دانشگاهی را دریافت نمود و پس از آن با راه اندازی سه دانشکده کار خود را تا امروز دامه داده است.

وی با اشاره به چهار دانشکده زبان خارجه دانشگاه باقرالعلوم(ع)، گفت: به یقین دانشکده زبان خارجه یکی از توانمندترین دانشکده های استان قم است که چهار زبان آلمانی، فرانسه، عربی و انگلیسی در آن به صورت ویژه تدریس می شود.

حجت الاسلام مریجی، کشورشناسی را بخشی از فعالیت های دانشکده های دانشگاه باقرالعلوم(ع) عنوان کرد و گفت: دانش پژوهان ضمن آموزش زبان آلمانی، مطالعاتی گسترده در خصوص آلمان شناسی را نیز انجام می دهند که در آینده قادر به تبلیغ در آن کشورها باشند.

*راه اندازی رشته فلسفه های مضاف برای نخستین بار در کشور

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشکده فلسفه را یکی دیگر از بخش های این دانشگاه  دانست و ادامه داد: در این دانشکده برای نخستین بار رشته فلسفه های مضاف همچون فلسفه فیزیک، فلسفه حقوق، فلسفه علوم اجتماعی و دانش اجتماعی در حال تدریس هستند.

تقاضای دانشجویان خارجی برای حضور در دانشگاه باقرالعلوم(ع)

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه، با اشاره به عقد تفاهم نامه ای میان دانشگاه لایپزیک آلمان با دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم، اظهار داشت: پس از سفری که من به آلمان داشتم، هیئتی از دانشگاه لایپزیک به ایران آمده و امروز تعداد زیادی از دانشجویان غربی، خواستار حضور در دانشگاه باقرالعلوم هستند.

وی با اشاره به اقدام های غرب علیه ایران، تصریح کرد: امروز مسؤولان دانشگاه های سراسر آن کشور خواستار تعامل با دانشگاه های ایران هستند چرا که مدیران دانشگاهی آن کشور متوجه قدرت علمی جوانان و دانشمندان ایران شده اند.

*بزرگترین موسسه محمد شناسی در اسراییل!

حجت الاسلام مریجی در ادامه با بیان این که بزرگترین و مجهزترین موسسه «محمد شناسی» در اسراییل است، گفت: دشمنان با سرعت در حال تربیت نیروی انسانی متخصص هستند به گونه ای که یکی از مدیران دانشگاهی غرب در دیداری که با من داشت،  سخنان عجیبی را در خصوص اقدام های اسراییل بیان کرده بود.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه افزود: آنگاه که مدیر دانشگاه لایپزیک آلمان برای عقد تفاهم نامه قصد سفر به ایران را داشت، هیئتی متشکل از نیروهای آمریکایی و اسراییل به دفتر ایشان مراجعه کرده از مفاد این تفاهم نامه پرسیده و پس از آنکه متوجه شدند دانشگاه لایپزیک قصد تربیت استاد شیعه شناسی و شهرشناسی اسلامی را دارند، بیان کرده بودند که «چرا این اساتید را از ما نمی گیرید!؟ ما در اسراییل استاد شیعه شناسی داریم!»، و این مسأله نشان دهنده تلاش های شبانه روزی دشمن است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه، با تأکید بر این که برای اسلامی سازی علوم باید از پایه آغاز کنیم، گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با دارا بودن بیش از ۱۹۰۰ دانشجو در دو مقطع ارشد و دکتری با همت روز افزونی در حال تولید علم است و امید است کمک شایانی به گسترش فرهنگ ناب شیعی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha