جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیات علمی جامعۀ المصطفی گفت: در سفر های زیارتی نباید تنها به ذکر مصیبت و نوحه خوانی اکتفا کرد، بلکه این فرصت گرانبهای زیارت باید سبب ارتقای علمی و معرفتی زائران نیز باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز، در گردهمایی روحانیون عتبات که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تبیین مخاطب شناسی در امر تبلیغ دینی به ویژه در سفرهای عتبات عالیات پرداخت و خواستار معرفی و تبیین مفاهیم بلند زیارت ها برای مردم و زائرین شد.

وی گفت: زیارت از عوامل پالایش و حفظ شیعه ازانحرافات است و امروزه در دنیای پرتلاطم که از طرف دشمنان اسلام و انقلاب، ابتذال و شبهات فراوانی از طریق ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و سایر زمینه ها به سوی مردم به ویژه جوانان می رسد؛ یکی از مهم ترین عوامل حفظ شیعه زیارت  و حضور در مشاهد مشرفه است که باید قدر این نعمت های بزرگ الهی را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: مردم به خصوص جوانان اشتیاق فراوانی برای یادگیری مسائل دینی و آشنایی بیشتر با فرهنگ اهل بیت(ع) از خود نشان می دهند که شایسته است این عطش آنان از سوی روحانیون به خصوص

در سفرهای زیارتی مثل عتبات عالیات پاسخ داده شود و روحانیون کاروان ها با تعامل دقیق با زائران و سعه صدر کافی زمینه رشد معنوی آنان در این سفرهای زیارتی را فراهم آورند.

وی سفرهای زیارتی، به ویژه عتبات عالیات را فرصت گرانبهایی برای نزدیکی بیشترمردم با حضرات معصومین(ع) دانست و ابراز داشت:در سفر های زیارتی نباید تنها به ذکر مصیبت و نوحه خوانی اکتفا کرد؛ بلکه این فرصت گرانبهای زیارت باید زمانی برای ارتقای علمی و معرفتی زائران نیز باشد تا هنگامی که زائر به شهر خود بر می گردد با دست پر از معارف دینی باشد.

*لزوم تبیین آداب زیارت و ادب حضور در کنار معصوم(ع)

عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) در پیشنهاداتی  به روحانیون کاروان های عتبات عالیات تاکید کرد:شایسته است قبل از سفر جلسه ای با زائران تشکیل شود و در آن جلسه راجع به زیارت، آداب زیارت، مقام معصومین نزد خدای متعال،ادب حضور در کنار امام معصوم(ع) و سایر مباحث مورد نیاز زائر مطالبی گفته شود تا زائر بداند که به کجا می رود و چگونه باید از فرصت محدود سفر زیارتی استفاده نماید.

*برجسته ساختن شخصیت جناب ابوطالب(ع)

وی درپایان با اشاره به تلاش دشمنان اهل بیت(ع) در جهت منفی جلوه دادن حضرت ابوطالب(ع) گفت: روحانیون کاروان ها در نجف اشرف و حرم امیرالمومنین(ع) از بیان فضائل دوشخصیت بزرگ اسلام یعنی جناب ابوطالب(ع) و حضرت فاطمه بنت اسد(س) غفلت نکنند و در سخنرانی ها و جلسات خود به تبیین شخصیت آن بزرگان بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha