پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 342884
۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
حسن کرمی قزوین

حوزه / فراگیری اسلام در جوامع غربی به خصوص در فرانسه موجب ترس آنها از شخصیت پیامبر اکرم (ص) شده و آنها این ترس خود را در قالب کاریکاتور نشان می‌دهند.

حجت الاسلام حسن کرمی، مدیر کتابخانه امام صادق(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین بیان کرد: در شرع مقدس اسلام بر اساس صریح ترین آیات قرآنی بر عدم اهانت به مقدسات ادیان دیگر تاکید شده  و خداوند به مسلمان ها دستور داده که حق اهانت به مقدسات ادیان دیگر را ندارید.

وی افزود: این تاکید به گونه ای است که پیروان آیین اسلام حتی از اهانت به مکاتب دیگر هم برحذر داشته شده اند .

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در این جریان، علی رغم اینکه اسلام سعی در ترویج پرستش صحیح دارد، اما در برخورد با بت پرستان دستور قرآن این است که به آنها توهین نکنید چرا که پیروان آنها هم به مقدسات شما توهین خواهند کرد.

حجت الاسلام کرمی اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را دارای سابقه ای طولانی دانست و اظهارکرد: توهین به ساحت قدسی انبیاء (ع) به خصوص پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مختص این روزگاران نیست، بلکه از گذشته های دور و در زمان خود آن حضرت این توهین های سخیف بوده و موجبات آزردگی پیروان ایشان را فراهم آورده است.

مدیر کتابخانه امام صادق(ع) قزوین عنوان کرد: بررسی سیر این اهانت ها در طول تاریخ نشان می دهد اهانت ها مقدمه ای برای افزایش محبوبیت شخصیت پیامبر اکرم(ص) و خار و ذلیل شدن اهانت کنندگان است که در تاریخ نمونه های زیادی از اهانت ها و سرنوشت آنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیچ دینی توهین به مقدسات را نمی پذیرد، تاکید کرد: اما اهانت کنندگان باید بدانند که درخت رسالت دارای میوه های گوناگونی مثل حضرت ابراهیم، حضرت موسی و حضرت عیسی(علیهم السلام) بوده و  پیامبر اکرم(ص) عصاره، چکیده و میوه این درخت است و اهانت به شخصیت ایشان در واقع اهانت به سایر انبیاء هم محسوب می شود.

 مدیر کتابخانه امام صادق(ع) قزوین تصریح کرد: در جریان اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام پیروان ادیان دیگر خوشحال نشوند که به پیامبر مسلمانان توهین شده است و به ما ربطی ندارد، بلکه با اهانت به ایشان گویی در صفحه دیگری به انبیاء آنها هم توهین شده است و پیروان ادیان دیگر هم باید در برابر این جریان از خود عکس العمل نشان دهند.

حجت الاسلام کرمی با ذکر این نکته که پاسخ ما به این جریان نباید برگرفته از احساس و عواطف باشد بیان کرد: باید خیلی حساب شده و مبتنی بر دستورات قرآن و سیره اولیاء دینی باشد، چرا که هم در قرآن و هم در سیره معصومین(ع) نمونه های بارزی از برخورد با اهانت کنندگان وجود دارد و  ما هم باید از آنها الگو بگیریم.

 این مسئول فرهنگی ادامه داد: برای پاسخ گویی به این اهانت ها باید زیبایی های شخصیت پیامبر  اکرم(ص) را در خود برجسته نموده و آن را به بقیه هم  نشان دهیم، چرا که گسترش  سجایا و زیبایی های شخصیت پیامبر اکرم (ص) و بروز و ظهور این زیبایی ها در شخصیت ما بهترین تبلیغ برای شخصیت ایشان  است.

وی گفت: گسترش اسلام و فراگیری آن در جوامع غربی به خصوص در فرانسه نشان می دهد که آنها چقدر از جایگاه متعالی پیامبر اکرم(ص) هراسان هستند و این ترس خود را در قالب کاریکاتور نشان می دهند که نتیجه ای جزء  بی آبرویی و ذلالت برای آنها نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha