پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقبالی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند از این فرصت بهانه‌ای برای اسلام هراسی و ورود به کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق و غارت این کشورها پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو باخبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه از صدر اسلام تا کنون اهانت به دین اسلام و پیامبر مکرم اسلام(ص) وجود داشت اظهار کرد: همانطور که قرآن بیان می‌کند چیزی که برای دشمنان اسلام مهم است پایبندی مردم به اسلام است و آن‌ها می‌خواهند مردم را از اسلام جدا کنند.

وی با اشاره به تاثیری که اسلام در جوامع دارد گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ در تلاش بوده‌اند که چراغ پرفروغ اسلام را خاموش کنند و از هر طریقی وارد شده‌اند تا بین مردم و اسلام فاصله بیندازند.

مدیر مدرسه علوی قم با بیان اینکه در صدر اسلام نیز اهانت به پیامبر (ص) وجود داشت تا جایی که پیامبر(ص) بیان کردند هیچ پیامبری مانند من اذیت نشده است گفت: امروز دشمنان اسلام به شکل مدرن وارد این بحث شده‌اند و در قالب‌های مختلف به پیامبر(ص) اهانت می‌کنند تا به جایگاه پیامبر(ص) به عنوان محور و مرکز وحدت مسلمانان لطمه وارد کنند.

وی هدف دیگر دشمنان را انتقام گیری از مسلمانان دانست و گفت: زمانی غربی‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کردند و امروز که احساس می‌کنند این تروریست‌ها علیه خودشان کار می‌کنند می‌خواهند از این موقعیت برای اسلام هراسی بین مردم جهان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به اینکه غربی‌ها به این نکته پی برده‌اند که اسلام رو به گسترش است و در دل اروپا و غرب پیش می رود و می‌خواهند جلوی این حرکت شتابان را بگیرند افزود: دشمنان اسلام می‌خواهند از این فرصت بهانه‌ای برای ورود به کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق و غارت این کشورها پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هوشیاری و بیداری مسلمانان بسیار مهم است تصریح کرد: فرقی بین شیعه و سنی نیست و کشورهای اسلامی در همه دنیا باید هوشیار و بیدار باشند.

مدیر مدرسه علوی قم مطرح کرد: سران کشورهای اسلامی باید این واقعیت را بدانند که همانطور که قرآن بیان می‌کند یهودی‌ها تا زمانی که شما دست از دین خود برندارید راضی نمی‌شوند، باید هوشیار باشند و بدانند که آن‌ها کمر همت خود را برای ضربه زدن به اسلام بسته اند.

وی با اشاره به اینکه امروز منادی وحدت بین مسلمین، مقام معظم رهبری است گفت: گاهی در حرکت‌ها و برنامه‌ها بحث‌هایی را مطرح می‌کنیم و چه بسا به اختلاف افکنی‌ها دامن می‌زنیم ولی اگر پیرو رهبر باشیم این اختلافات از بین می رود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه ما باید با همه مسلمانان جهان وحدت و انسجام داشته باشیم و جهت‌گیری ما رهبری و ولایت فقیه باشد عنوان کرد: گاهی دشمن از غفلت ما سوءاستفاده می‌کند، نباید در بحث‌های سیاسی داخلی به گونه‌ای غوطه ور شویم که از مسائل مهم خارجی غافل شویم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha