جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: حوزویان نشان دادند که با تأسی از ابراهیم بت شکن و پیامبر(ص) و اهل بیت علهیم السلام در برابر کفر خواهند ایستاد و از این موضع هیچ گاه عدول نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  سید محمدسعیدی  امروز در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  در حمایت از ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این که دشمن همواره به دنبال توطئه نسبت به اسلام بوده است، تصریح کرد: در صدر اسلام پیامبر رحمت(ص) را مورد جسارت قرار داده و امروز نیز با پوشش آزادی بیان، منافقانه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام جسارت می کنند.

 تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: این ها بدانند که همانطور که آن روز نتوانستند نوری که خدا روشن کرده است، خاموش کنند، امروز نیز نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند. این ها از اسلام ناب عقده دارند.

وی بهانه ها در مذاکرات هسته ای ایران را مشکل غرب با پیشرفت جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: اینها با اسلام ما مشکل دارند. امروز سرعت علم و فن آوری ایران اسلامی مورد نگرانی غرب و مستکبران شده است.

اختلاف میان شیعه و سنی و کاشتن بذر عداوت

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: سناریویی که غربی ها برای بد نام کردن اسلام و اسلام هراسی در چند محور عمده در حال انجام دارند، نخست، اختلاف میان شیعه و سنی و کاشتن بذر عداوت و جنگ و خونریزی است.

وی محور دوم را ترسیم چهره ای خشن از اسلام مانند حادثه 11 سپتامبر معرفی کرد و گفت: تشکیل گروه تندرو و افراطی مانند داعش که عوض جنگ با صهیونیست ها که کمر همت بر قتل مسلمانان بسته است و این همه جنایت می کند نیز در این مسیر است.

امام جمعه قم ادامه داد: محور سوم تأسیس شبکه های افراطی از شیعه و سنی برای تحریک احساسات آنان علیه یکدیگر در آمریکا و انگلیس است؛ محور چهارم فعالیت استکبار علیه اسلام، ترویج فساد اخلاقی و اعتیاد در میان جوانان مسلمان است که آنها را از کارآمدی خارج کند.

وظیفه حوزویان ترویج و تبیین سیره رحمانی پیامبر اسلام(ص)

وی به وظایفه حوزویان و دلسوزان اسلام در این عرصه اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی وظیفه حوزویان و امت اسلامی، ترویج و تبیین سیره رحمانی و فضائل رحمانی پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)، فعال شدن در عرصه تبلیغ بین المللی و رساندن معارف اسلام و اهل بیت(ع) به جهانیان، محکوم کردن افکار و رفتار تند گروه هایی که به نام اسلام، چه شیعه و چه سنی که دست به اقدامات ضد بشری می زنند؛ انسجام هرچه بیشتر مذاهب اسلامی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری، محکوم کردن پدیده های تلخی مانند اهانت به پیامبر(ص)و پدیده شوم ترور های جهان است.

وی خاطرنشان ساخت: برای خنثی شدن این توطئه ها هم باید در عرصه فرهنگی و اقتصادی که مقام معظم رهبری شعار سال قرار داده است و هم در عرصه سیاسی به طور فعال وارد شد.

حوزه زنده و بالنده است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که در این عرصه از وزارت خارجه توقع ویژه داریم، تصریح کرد: حضور پرشور روحانیت و علما در فیضیه موجب خشم دشمنان خواهد شد؛ این اجتماع نشان دهنده زنده و بالنده بودن حوزه است، حوزویان با این تجمع نشان دادند که حوزه با تأسی از ابراهیم بت شکن و پیامبر و اهل بیت علهیم السلام در برابر کفر خواهد ایستاد و از این موضع هیچ گاه عدول نخواهد کرد.

وی در پایان افزود: مستکبران بدانند که همانطور که امام(ره)  فرمود، «اگر در برابر دین ما بیایستید، دنیا را برای شما جهنم خواهیم کرد» و ما در این مسیر به وعده های الهی ایمان و امید داریم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha