جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عشاق محمد

فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه ای در محکومیت توهین به ساحت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، به کمپین "عشاق محمد(ص)" پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه ای در محکومیت توهین به ساحت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، به کمپین "عشاق محمد(ص)" پیوسته و اعلام کردند: بار دیگر اهانت مدعیان آزادی و احترام به حقوق انسانها به ساحت پیامبر رحمت ومهربانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم دل میلیونها مسلمان و عاشقان آن حضرت را به درد آورد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

«و ما أرسلناک إلا رحمة للعالمین»/ سوره انبیاء، آیه ۱۰۷

السَّلامُ‏ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَحْمَة اللَّهِ

بار دیگر اهانت مدعیان آزادی و احترام به حقوق انسانها به ساحت پیامبر رحمت ومهربانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم دل میلیونها مسلمان و عاشقان آن حضرت را به درد آورد.

تروریسم محکوم است ، اما مسلما نباید به بهانه حمله تروریست های دست پرورده غرب به برخی مراکز در پاریس به اعتقادات میلیونها انسان بی احترامی شود.

اسلام در همیشه تاریخ مخالف خشونت و افراطی گری بوده و تاریخ گواهی می دهد که پدیده توحش و جنگ های بزرگ خانمان سوز و تروریسم و خشونت و افراطی گری همیشه از آستین غرب بیرون آمده و آمریکا به خصوص در چند دهه اخیر سردمدار این حرکت های خشونت آمیز در دنیا بوده است و هنوز آثار شوم جنایت های این کشور در ویتنام، کره، افغانستان، عراق، ژاپن و مانند آنها پایان نیافته است.

علاوه بر این، تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در عصر کنونی و حمایت های غرب از این رژیم جعلی نشان دهنده ماهیت واقعی غرب است.آنها در واقع حامی و شریک رژیم کودک کشی هستند که در طول اشغالگری خود در شش ده گدشته صدها هزار شهروند بی گناه فلسطینی و غیر فلسطینی را به کام مرگ کشانده است و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در غرب آن را به انواع گوناگون تایید کرده اند.

در حوادث سالهای اخیر در عراق و سوریه و بیش از آن در افغانستان هم بدون تردید اگر حمایتهای علنی غرب نبود گروهک های فاسد تروریستی مانند القاعده و داعش و النصره بوجود نمی آمد.

نشست رسمی چند ماه پیش کشورهای حامی داعش در پاریس را نیز نمی توان فراموش کرد که در آن آقای اولاند مدعی مبارزه با تروریسم و وزیر خارجه اش چگونه از کمک های جمع آوری شده برای حمایت از گروه های تروریستی در سوریه ذوق زده شده بودند.

اکنون آشکارا به نظر می رسد که اقدام نشریه هتاک فرانسوی به مقدسات اسلامی که پیش از این نیز بارها تکرار شده بود ادامه همان توطئه غرب در پرورش داعش به هدف اسلام هراسی است .

آزادی بیان به معنای توهین به مقدسات ادیان نیست، بند ۱۹ کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی به صراحت می گوید که اعمال حق آزادی بیان برای افراد، تکالیف و مسوولیت هایی نیز دارد از جمله احترام به حقوق و ارزش های دیگران.

البته حضور نخست وزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی در راهپیمایی اخیر پاریس و اعتراف به تامین مالی نشریه هتاک و بی ارزش فرانسوی برای چاپ میلیونی شماره جدید این نشریه که کاریکاتور اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) در آن منتشر شده است حاکی از آن است که در پس این توطئه که از جمله اهداف آن اسلامی هراسی است دست صهیونیسم بین الملل و حامیان غربی اش وجود دارد.

کشیدن کاریکاتور از پیامبر رحمت و کرامت و ادب که آمده بود تا مکارم اخلاق را کامل کند و انسان را به کمال برساند جاهلیت مدرن غربی است.

مدعیان آزادی بیان باید توضیح دهند که چرا به باورهای میلیونها مسلمان اهانت می کنند و بستر را برای افراطیون معلوم الحال در اعمال خشونت فراهم می کنند. آنها وقیحانه باورهای اعتقادی و دینی بیش از یک میلیارد مسلمان را در حالی مورد حمله قرار می دهند که می دانند ممکن است باعث ایجاد خشونت شود آن هم در حالی که تروریست های بازگشته از عراق و سوریه آزادانه در اروپا جولان می دهند و همانند بمب متحرک آماده پیاده کردن آموخته های تروریستی خود هستند. به راستی چه کسی وسایل اعزام این افراد به سوریه و عراق را فراهم کرد و چه کسانی به آنها پول و آموزش دادند؟

شارلی ابدو متهم ردیف اول حوادث پاریس است و اقدام این نشریه در اهانت به پیامبر رحمت و مهربانی محکوم است . مسئولان فرانسوی که دانشمندان خود را به دلیل اظهار نظر درباره هالوکاست و اسراییل به زندان می اندازند باید توضیح دهند که چرا اظهار نظر درباره هولوکاست غیرقانونی است اما نشریات آنها می توانند به پیامبر خدا توهین کنند.

تمامی تشکل های رسانه ای آذربایجان شرقی با هر سلیقه و گرایشی، ضمن محکومیت شدید این اقدام نشریه هتاک فرانسوی و حامیان غربی و صهیونیستی آن و ضمن رد هرگونه افراطی گری و خشونت نابه جا، سکوت مدعیان آزادی بیان را نیز محکوم می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha