پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی حوزه های علمیه، تربیت و انسان سازی است، گفت: اگر حوزه در آموزش و پرورش حضور نداشته باشد، قطعا خروجی این نهاد جدای از مسائل دینی و اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل هرچه بیشتر حوزه و وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: همکاری این دو نهاد ارزشمند از ضرروریات می باشد؛ چراکه فرهنگ کشور و تربیت انسان ها به دست این دو نهاد صورت می پذیرد.

وی با اشاره به این که مأموریت اصلی حوزه های علمیه، تربیت و انسان سازی است، ابراز داشت: اگر حوزه در آموزش و پرورش حضور نداشته باشد، قطعا خروجی این نهاد جدای از مسائل دینی و اسلامی خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش باید از خروجی های حوزه استفاده نماید؛ چراکه حضور یک طلبه و روحانی در مدارس بسیار مفید بوده و تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد افزود: امروز روحانیون در موضوعات گوناگونی همچون تاریخ، ادبیات، زبان، قرآن، مشاوره، مسائل دینی و ... تخصص دارند که آموزش و پرورش می تواند از این نیروهای ارزشمند در بدنه مدارس استفاده مفید نماید.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش حداقل باید سالانه 500 نفر از روحانیون متخصص را جذب کند تا بتواند خروجی های مناسبی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا بیان داشت: امروز حضور روحانیون در مدارس فقط برای نماز جماعت و گاهی مباحث مشاوره ای است که نباید در آن خلاصه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: اگر این تعامل و همکاری به صورت وسیع صورت نپذیرد، آینده ای تاریک برای هر دو نهاد رقم خواهد خورد؛ چراکه اهداف حوزه و آموزش و پرورش باهم گره خورده و لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی در پایان ابراز داشت: هویت یک دانش آموز در همان مدرسه شکل می گیرد و باید برای آن فکری کرد.

35 / 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha