جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین خانی

حوزه/معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت مشاوره از نگاه اسلام، از تحصیل 37 طلبه در مرکز تخصصی امام خمینی (ره) حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، با اشاره به اهمیت مشاوره اظهارداشت: اسلام به عنوان مكتبى جامع براى سلامتى روح و روان و سلامتى دينى انسان اهميتى فوق العاده قائل است، از اين رو، با ارائه برنامه و دستورات کافی، تمهيدات لازم را براى تحقق آن فراهم نموده است.

وی افزود: يكى از رهنمودهاى ارزشمند اسلام در اين رابطه، توصيه به همفكرى، تبادل نظر و مشورت در امور مختلف اجتماعى، و استفاده از تخصص همنوعان در تأمين سلامت روحى، جسمى و توصيه به رعايت موازين اخلاقى و دينى در مشاوره است.

سرپرست مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه علمیه، با بیان این که یکی از راهکارهای رفع مشکلات و رسیدن به تعالی ، اهتمام به مشاوره است، گفت: امروزه بسیاری از مراکز مشاوره ای در کشور بر اساس متون اندیشمندان غربی و بدون بهره گیری از مبانی اسلام به ارائه خدمات می پردازند.

وی تصریح کرد : با توجه به ضرورت مشاوره دینی در جامعه کنونی، مرکز تخصصی امام خمینی(ره) از بهمن ماه سال گذشته در سطح سه، کار خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری، در راستای اسلامی سازی علوم انسانی و اهتمام به رشته تعلیم و تربیت اسلامی آغاز کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه، با بیان این مطلب که امروز حوزه های علمیه و جامعه  نیاز بسیار گسترده ای به دانش آموختگان این رشته دارد، ابرازداشت: هم اکنون بالغ بر 37 طلبه فاضل در قالب دو گروه  در این مرکز در حال تحصیل و فراگیری مبانی مشاوره اسلامی بر پایه آموزه های دینی هستند.

وی ابرازداشت: البته یک گروه هم با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این مرکز مشغول تحصیل بودند که هم اکنون در مرحله پایان نامه نویسی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، با بیان اینکه فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند زمینه پژوهش های مشاوره اسلامی در مجامع بین المللی را فراهم کنند، بیان داشت: از آنجا که استقبال مردم از روحانیون به عنوان پیشگامان علوم الهی و از طرفی مشاوره برپایه آموزه های دینی بسیار بالا است، لذا باید این رشته بیشتر توسط طلاب مورد اهتمام بوده و از طرفی زمینه گسترش این رشته و مرکز فراهم گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha