جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که توسعه و تاسیس حوزه های علمیه خواهران نیاز امروز جامعه است گفت: حوزه های علمیه خواهران باید توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مقتدایی امروز  در  اجلاسیه حوزه های علمیه خواهران که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزارشد اظهارداشت:  تاسیس مدارس علمیه خواهران از سوی امام خمینی (ره) مورد تاکید بود؛ نیاز به این حوزه ها امروز به خاطر نیاز به منابع دینی، مشکلات اجتماعی بیشتر حس می شود.

وی افزود:دشمنان به دنبال اشاعه فساد هستند و می خواهند این افکار انحرافی را درجهان پخش کنند، ولی وجود حوزه های علمیه مانع این امر می شود.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: حضور حوزه های علمیه خواهران نقش بسیار بالایی در کشور و شهرهای مختلف کشور دارد؛ این حوزه ها در گذشته اثرات خوبی داشت، ولی امروز  نیاز به این حوزه ها چند برابراست.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اگر یک طلبه فاضل زن، راجع به حقوق زن وحجاب در رسانه مصاحبه کند، قطعا نقشی بالاتر از بسیاری از سخنرانی های بزرگ در کشور خواهد داشت.

رئیس هیئت امنای حوزه علمیه خواهران با اشاره به تاسیس حوزه علمیه خواهران گفت:  طلابی که در اصفهان تربیت شدند به ستارگان درخشان فرهنگی این شهر و کشور تبدیل شدند که نشان از اهمیت تربیت مربیان و اساتید و طلاب خواهر در کشور است.

وی افزود: اولین و حداقل ترین مساله در حوزه علمیه خواهران آن است که این بانوان حداقل توان اصلاح خانواده خود و تربیت فرزندان خود را دارند که همین مساله هم برای جامعه بسیار مفید و مطلوب است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: نکته ای که موسسین و هیئات امنای حوزه های علمیه خواهران باید به یاد داشته باشند، این است که نباید به صرف تاسیس مدارس اکتفا کنند؛ باید در قبال مدرسه ای که ساخته شده است، احساس مسئولیت کنید و فعالیت های آنها را پیگیری کنید.

وی گفت: تبلیغ در خارج از کشور نیازمند حساسیت های خاصی است که باید گفت که در برخی از کشورها حوزه های علمیه خواهران وجود دارد که باید توسعه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha