جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه با حضور دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و اساتید بسیجی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه با حضور آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجج اسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم و طیبی فرمانده تیپ 83 تبلیغی رزمی امام صادق(ع) در سازمان تبلیغات برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین طیبی در سخنانی با اشاره به اینکه امروز دنیا نیازمند افکار انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: اساتید حوزه علمیه نقش مهمی در راستای استمرار، حفاظت، تبیین و گسترش انقلاب اسلامی برای افکار هزاران تشنه معنویت در دنیا را دارند.

سپس پیام کتبی حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد؛ در این پیام تصریح شده بود:  باید در این گردهمایی های خود برنامه ریزی دقیق، حساب شده، کاربردی و عملی داشته باشید تا به طور هماهنگ در سراسر کشور بتوانید برنامه ها را برای حوزه های علمیه، دانشگاه و جوانان بسیجی پیاده کنید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه های علمیه مادر نظام است، گفت: یکی از اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه این است که آن ها حضور تاثیرگذار و به موقع در جریان انقلاب و مقاطع مهم و اعلام نظر داشته باشند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عابدی در سخنانی با اشاره به اینکه بسیج اساتید در دانشگاه ها سابقه زیادی دارد و حدود 26 هزار استاد در دانشگاه ها عضو بسیج اساتید هستند، گفت: متاسفانه بسیج اساتید در حوزه علمیه که شاید ضرورت بیشتری داشت و لازم بود زودتر تشکیل شود تاخیر افتاده بود.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل بسیج اساتید این است که بازویی علمی برای مدیریت حوزه علمیه و  اندیشه های مراجع معظم تقلید و پیشبرد اهداف نظام باشد.

سخنران پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه بر ضرورت تشکیل بسیج اساتید حوزه تاکید کرد و گفت: بسیج در لبنان، غزه و سوریه شکل گرفته است و در عراق نیز در حال شکل گیری است؛ این حرکت نیازمند پشتوانه معرفتی و فکری است و حوزه علمیه باید به میدان بیاید چرا که جهاد همه جانبه نیازمند پشتوانه حوزوی است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha