چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر عابدی

حوزه/ رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم گفت: بسیج اساتید حوزه بازویی علمی برای مدیریت حوزه علمیه و اندیشه های مراجع معظم تقلید و رهبری خواهد بود و در راستای پیشبرد اهداف نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عابدی شامگاه چهارشنبه در نخستین اجلاس اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیج اساتید در دانشگاه ها سابقه زیادی دارد و حدود 26 هزار استاد در دانشگاه ها عضو بسیج اساتید هستند، اظهار داشت: متاسفانه تشکیل بسیج اساتید در حوزه علمیه که شاید ضرورت بیشتری داشت و لازم بود زودتر تشکیل شود، تاخیر افتاده بود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل بسیج اساتید این است که بازویی علمی برای مدیریت حوزه علمیه و اندیشه های مراجع معظم تقلید و رهبری و در راستای پیشبرد اهداف نظام باشد.

رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جنگ تاکنون 5 مرحله را پشت سرگذاشته است، گفت: در تاریخ بشر اگر 5 هزار سال مدون وجود دارد، 4600 سال با جنگ سپری شده است و 400 سال در تاریخ بشر جنگ نبوده است که این 400 سال نیز به  دلیل این بوده است که جنگی تمام شده یا در حال زمینه سازی برای جنگ بعدی بوده است که این مسئله نشان می دهد تاریخ بشر با تاریخ جنگ عجین است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه جنگ ها در ابتدا به شکل نفر به نفر بود و این سبک جنگی بیش از 4 هزار سال سابقه دارد، ابراز داشت: در مرحله دوم ابزارهای جنگی نظیر توپ و تانک وارد جنگ شد و مرحله سوم از زمانی آغاز شد که آمریکا در جنگ جهانی از سلاح های کشتار جمعی استفاده کرد ؛ جنگ های نسل چهارم با سه مرحله قبلی کاملا متفاوت است و می گویند باید کاری کنیم که بدون هیچ هزینه ای نیروی دشمن به نفع ما بجنگد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ های نسل چهارم باید دفاع همه جانبه داشته باشیم، گفت: واژه دفاع همه جانبه را نخستین بار امام راحل به کار برد اما هنوز در مورد این مسئله اقدامی نشده است.  

رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز آمریکا کاری کرده است که مسلمان علیه مسلمان بجنگد و سود ببرد، گفت: برخی معتقدند اقدامی که در فرانسه صورت گرفت از سوی اسرائیل بوده است چرا که پس از این مسئله، نخست وزیر اسرائیل در تظاهرات ضدتروریسم شرکت کرد در حالی که آن ها با اقدامات خود موجب شده اند مسلمان علیه مسلمان بجنگد و سود ببرند و این مسئله را در عراق، سوریه و پاکستان شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه باید کاری کنیم نیروی دشمن برای ما بجنگند، گفت: متاسفانه امروز منافقین به نفع دشمن با مردم خود می جنگند.

وی با اشاره به اینکه امروز کتاب های وجود دارد که افکار نظام را تهدید می کند، ابراز داشت: این کتاب ها  علیه موضوعاتی نظیر حجاب، ولایت فقیه و روحانیت نگارش می شوند؛ اخیرا کتابی به دستم رسید که در فضایل ابوبکر بغدادی نگارش شده بود!

رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از دغدغه های بزرگ حوزه این است،طلبه هایی که فکر انقلابی دارند، تحت تاثیر افکار سکولاری و لیبرالی قرار نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به این که یک پاسبان ساده، پیش از پیروزی انقلاب دفتر مرجع تقلید را می بست، ابراز داشت: امروز مراجع تقلید قدرت بالایی دارند و بالاترین مسئولان نظام خدمت مراجع می آیند و می گویند ما را راهنمایی و ارشاد کنید.

وی در پایان پاسداری از ارزش های انقلاب، رهبری و بصیرت افزایی را از اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه علمیه قم عنوان کرد و اظهار داشت: در اجلاس های آینده برخی مسئولان نظامی و امنیتی کشور را دعوت خواهیم کرد تا شرایط کشور و دنیا را ترسیم کرده و متوجه باشیم که مسئولان نظام کار می کنند.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha