جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمیدرضا کفاش

حوزه/ مسئول ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: روحانی و طلبه باید با هنرمندی خاصی با جوانان ارتباط برقرار کند زیبایی‌های دین اسلام را بیان نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حمید رضا کفاش در همایش تجلیل از ائمه جماعت موفق آموزش و پرورش  سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج)  قم برگزار شد گفت: اگر تحولی در کشور اتفاق بیفتد، منشاء این تحول، در مدارس است.

وی با بیان این که حضور علما در مدارس موجب تقویت ارزش های دینی و اخلاقی می شود اظهار داشت: این همایش تنها یک همایش نیست بلکه پیام تربیتی و آموزشی دارد و مسئولین فرهنگی وظیفه دارند از کسانی که برای تربیت و زنده نگه داشتن ارزش ها تلاش می کنند تقدیر به عمل بیاورند.

کفاش با بیان این که  آینده کشور به دست نوجوانانی است که در مدارس تربیت می شوند. اظهار داشت: کسی که در مقابل نعمت های تعلیم و تربیت و نعمت والدین سپاس‌گزار نباشد، یقینا نمی تواند در مقابل خالق هستی هم قدردان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: دانش آموز باید بداند که چگونه از خدا در مقابل نعمت های او سپاس گزار باشد و این امر محقق نمی‌شود مگر با آموزش نماز و احکام.

وی افزود: لازم است حقایق انقلاب را به دانش آموزان، منتقل کرد تا بدانند این انقلاب و نظام به راحتی به دست نیامده است و همچنین باید بدانند که دشمنان چه کسانی اند و اهدافشان چیست؟ و در جامعه اسلامی به دنبال چه چیزی می باشند.

کفاش گفت: بزرگان حوزه و دانشگاه تاثیر گذار ترین شخصیت ها در جامعه می باشند و حرکات و رفتار بزرگان و عالمان دین می تواند الگوی مناسبی برای جوانان جامعه باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) تربیت شده کامل مکتب اسلام بود، از همه مهمتر یک روحانی و مبلغ دین بود و توانست الگوی مناسبی در جامعه برای جوانان باشد و خیلی از جوانان در 8سال دفاع مقدس به مکتب امام خمینی اقتدا کردند و جان خود را فدای اسلام نمودند.

کفاش گفت: مبلغین و طلاب باید با هنرمندی خاصی با جوانان ارتباط برقرار کنند و با زیبایی هر چه بهتر مبانی دین اسلام را بیان نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای مجازی یک واقعیت است و نمی شود جوانان را از تکنولوژی جدا کرد، ولی باید استفاده درست از تکنولوژی را به آن ها آموزش داد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha