جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب ویژه دهه فجر

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان از شرکت800 طلبه ورزشکار در نخستین جشنواره ورزشی طلاب خبر داد.

حجت الاسلام مستاجران در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اعلام این خبر، به بخشی از آیه 247 سوره بقره " وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ"، اشاره کرد و گفت: با جسم ضعیف و بدون علم  نمی توان فرمانده خوبی برای جامعه و حتی گروه محدودی شد.

وی با اشاره به فراز «قَوِّعَلَى خِدْمَتِكَ جَوَارِحِي وَاشْدُدْعَلَى الْعَزِيمَةِ جَوَانِحِي‏» در دعای کمیل، افزود: اگر بخواهیم برای نشر معارف و گسترش مفاهیم دینی تلاش بیشتری انجام دهیم باید در هر دو بُعدِ جسمانی و روحانی آمادگی داشته باشیم.

دبیر جشنواره ورزشی حوزه علمیه اصفهان درباره رویکرد حوزه اصفهان به ورزش طلاب  نیز گفت: کسب نشاط و سلامت جسمانی و آرامش روانی با ورزش محقق می شود، از این رو همه مدارس موظف به اجاره سالن ورزشی، استخر و اجرای برنامه های کوهپیمایی و کوهنوردی شده اند.

حجت الاسلام مستاجران ادامه داد: اگر چه طلابی که ورزشکار و قهرمان کشوری نیزهستند، از طلاب موفق حوزه می باشند، ولی ما به دنبال گسترش ورزش همگانی وعمومی در سطح حوزه هستیم تا طلاب با روی آوردن به ورزش و کسب نشاط و شادابی به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی حوزه علمیه اصفهان در 10 رشته والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، دومیدانی و ...، با مشارکت جامعة المصطفی، گفت: حدود 800 طلبه مدارس استان در این دوره از مسابقات  شرکت دارند.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: طلاب ورزشکار طی امروز و فردا، در قالب 32 تیم فوتسال، 8 تیم والیبال و در رشته های انفرادی تیراندازی، شنا، دو و میدانی، دارت، تنیس روی میز و... به رقابت با یکدگر می پردازند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha