سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
میقات الرضا(ع)

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان از اجرای طرح میقات الرضا(ع) در 90 بقعه متبرکه 6 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام سیدسعید تقوی امروز با اعلام این خبر، گفت: طرح میقات الرضا(ع) در حدود 90 بقعه متبرکه واقع در حاشیه جاده‌های اصلی و مسیر زائران در 6 استان مجری آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در بقاع متبرکه، دارای ابعاد مختلفی است و دستاوردهای بسیار مبارکی برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان اضافه کرد: با توجه به فرمایشات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که «ما می‌خواهیم در پناه این بقاع متبرکه مردم در آرامش زندگی کنند» و بر اساس رهنمودهای رهبری که «بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی جامعه شوند»، هر روز باید در راستای تقویت این مراکز مهم دینی کوشید.

حجت الاسلام تقوی افزود: بر این اساس، با ایجاد فضایی مناسب در جوار آستان مقدس امام‌زادگان واقع در مسیر زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، علاوه بر فراهم آوردن شرایط معنوی مناسب روحی و روانی در زائران، فرصت‌های شغلی متعدد برای افراد جویای کار در این اماکن فراهم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین به واسطه توقف در این اماکن، از بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و معضلات اجتماعی ناشی از آن جلوگیری شده و مسافران با توقف شبانه در این اماکن از امنیت مناسب نیز برخوردار خواهند بود.

وی بیان کرد: به منظور تشریح اهداف و آشنایی مردم و مسئولان با ابعاد مختلف این طرح، همه ساله همایشی با عنوان میقات الرضا(ع) در یکی از استان‌های مجری طرح برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی یادآور شد: طی سه سال گذشته، سه همایش به ترتیب به میزبانی استان‌های خراسان رضوی‌، گلستان و خراسان شمالی برگزار گردید و میزبانی همایش چهارم به استان سمنان واگذار شد.

*فراهم‌سازی فضای مناسب استراحت زائران امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز در نشستی با دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی میقات الرضا (ع) با اشاره به این که طبق آخرین آمارها روزانه در کشور 72 نفر به واسطه سوانح رانندگی کشته می‌شوند، اظهار کرد: 80 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در جاده‌ها ناشی از خستگی راننده است که با اجرای طرح میقات الرضا(ع) رانندگان زائر علی بن موس الرضا(ع) با استراحت در این اماکن مقدس دچار خستگی در مسیر حرکت نمی‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین با عنایت به این که در آموزه‌های دینی ما، حفظ جان انسان‌ها مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، با اجرای طرح میقات الرضا(ع) تلاش می‌شود تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

وی افزود: طبق نظریه کارشناسان ضروری است در مسافرت‌های طولانی مدت، رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی، حداقل 15 دقیقه استراحت کنند که در طرح میقات الرضا(ع) با فراهم شدن فضای مناسب برای استراحت زائران مشهد مقدس، رانندگان می‌توانند به هنگام خستگی در این اماکن استراحت کنند.

حجت الاسلام واحدی افزود: با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص زندگی با آرامش مردم در پناه بقاع متبرکه، سازمان اوقاف و امور خیریه با آماده‌سازی بقاع متبرکه در مسیر زائران مشهد مقدس، فضایی آرام و معنوی را برای زائران فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: استراحت‌گاه‌های زائران حرم مطهر امام رضا(ع) باید از نظر امنیتی و انتظامی در بهترین شرایط ممکن باشد و بقاع متبرکه از این نظر بهترین شرایط را دارا هستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha