جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه حضرت آیت الله جوادی آملی، گفتند: باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم. تا جایی که تکلیف داریم و می‌توانیم، باید سعی کنیم اختلافات را حل کنیم، در غیر این صورت وظیفه داریم لااقل به اختلافات دامن نزنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حزب موتلفه اظهارداشتند:

طبق بیان قرآن کریم شهدا همچنان زنده اند و آگاه وارد برزخ می‌شوند و از احوال همه ما باخبرند، آنها می‌دانند چه کسانی راه آنان را ادامه می‌دهند و چه کسانی به بیراهه می‌روند.

ایشان ادامه دادند: شهدا منتظرند تا کسانی که در راه آنان قدم برداشته اند به آنان ملحق شوند و از خداوند می‌خواهند کسانی را که در راه آنان قدم برداشته اند به مقام و منزلت آنان برساند و ما امیدواریم دعای شهدا به ویژه شهدای اخیر سپاه و حزب الله در حادثه تروریستی اخیر و نیز شهدای حزب موتلفه شامل حال ما بشود.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: کاری که از همه بر می‌آید این است که همواره پاک و عادل باشیم و از اعمالی همچون اختلاس و دیگر گناهان قلبا بیزاری بجوییم؛ این بیزاری از گناه، بزرگترین سرمایه برای انسان است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به ناتوانی دشمنان اسلام و نظام اسلامی بیان داشتند: بزرگترین دشمن ما در درون خود ماست وگرنه ابرقدرتهایی مانند شوروی به اراده خداوند مانند برف ، آب می‌شوند و از آنان هیچ کاری ساخته نیست، اما نفس اماره که در پی نابودی ایمان و آبروی انسان است به راحتی ما را رها نمی کند و ما تا پایان عمر در معرض تهدید و خطر دشمن درونی هستیم و باید مراقبت دائمی داشته باشیم.

 

ایشان عمل صالح و مخلصانه ی مسئولین را خنثی کننده ی تهاجمات تبلیغاتی و رسانه ای غرب علیه نظام اسلامی دانستند و اذعان داشتند: نکته اساسی در مقابله با تهاجم رسانه ای دشمنان ، این است که بدانیم مشاهده عمل صالح افرادی مانند حضرت امام(ره) که عمری را پاک زندگی و خدمت کرده اند می‌تواند مردم را جذب و در صحنه نگه دارند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند. تربیت جوانان با دیدن عمل خوب و صالح از مسئولین حاصل می‌شود.

معظم له جریان جهانی الحاد در طول تاریخ را یادآور شدندو گفتند: استکبار و مستکبرین در طول تاریخ جامعه جهانی، همواره تلاش داشته اند که در مقابل اصول و حقایق ارزشی پنجگانه، بدل و انحرافی به وجود بیاورند؛ در مقابل ربوبیت، اومانیسم به معنایی جایگزینی انسان به جای خداوند را مطرح کردند، در مقابل نبوت و وحی به همین صورت، در مقابل امامت؛ سقیفه را به وجود آوردند همچنین در مقابل «روحانیت راستین»، «روحانیت وابسته و درباری» و در مقابل مومنین حقیقی همواره جریان نفاق وجود داشت است. لذا وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل‌هاست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود همه جریانها و گروه‌های سیاسی کشور را به تعامل و تلاش برای تعالی هر چه بیشتر کشور دعوت کردند و گفتند: دین می‌فرماید گفتار و نوشتار شما در مقابل هم شیرین باشد، لذا باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم. باید تا جایی که تکلیف داریم و می‌توانیم سعی کنیم اختلافات را حل کنیم و در غیر این صورت وظیفه داریم لااقل اختلافات را دامن نزنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha