شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبدالفتاح نواب - دبیرخانه شورای عالی

حوزه/ جلسه مشترک مدیران و اساتید حوزه علمیه اصفهان با مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور در این مراسم،  با ابراز تاسف از توهین و جسارت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام بیان داشت:  وعده های الهی مطمئناً محقق خواهند شد و چتر دین مبین اسلام که کامل ترین دین الهی است دیر یا زود به‌ عنوان اصلی ترین دین جامعه بشری بر کره ی پهناور زمین گسترده خواهد شد.

وی در ادامه  به بیان ساز و کار شورای عالی حوزه های علمیه پرداخت و تصریح کرد: تواناسازی هرچه بیشتر حوزه ها و برنامه ریزی در جهت مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان، تقویت و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی از جمله اهداف این  نهاد است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود، شورای عالی حوزه های علمیه از سال 74 کار خود را آغاز نموده و هم اکنون در دوره ششم فعالیت این شورا هستیم که  بحمدالله به نتایج خوبی در راستای اهداف خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله کارهای شورای عالی، سیاست گذاری است که لازمه آن تهیه و تنظیم نقشه راه و سندچشم انداز می باشد که البته این در راستای اهداف کلان و سیاست های جزئی حوزه های علمیه در افق 1404 تنظیم شده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ضمن تاکید بر بهره مندی و استفاده کامل از بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه داشته اند؛ خاطر نشان کرد: در این دیدارها ایشان به 66 مطالبه ازحوزه های علمیه پرداختند که حاوی نکات بسیار ظریف و عصاره در خواست های حوزه های علمیه سراسر کشور می باشد.

وی به تصویب طرح های جدید شورای عالی حوزه اشاره کرد و افزود: نظام های جدیدی برای حوزه های علمیه باید تدوین شود، زیرا امروز دنیا شاهد تحولاتی است و باید همزمان با تحولات گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به دستاوردهای شورای ششم پرداخت و تصریح کرد: تمرکز بر تنظیم آیین نامه پرداخت ها و ایجاد رویکرد سیاست گذاری بر اساس منویات مقام معظم رهبری از جمله توفیقات دوره ششم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دقت زیادی در خصوص  حوزه های علمیه دارند و ایشان تاکید دارند که حوزه بایدبه دنبال تربیت فقیه باشد زیرا یکی از خروجی های اصلی حوزه مجتهدین و فقها هستند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، لزوم یادگیری زبان دوم برای طلاب را نیازی مهم برشمرد و افزود: امروز طلاب برای اینکه بتوانند به توفیقات جهانی دست یابند، باید غیر از فارسی زبان دومی را هم فرا بگیرند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha