جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالعلی گواهی - تولیت امام زاده صالح

حوزه/ ازجمله جهادهای بزرگی که روحانیون امروز انجام می‌دهند گذشت در مقابل اقوال و سخنانی است که گاهی اوقات برخی افراد ناآگاه پشت سر آن‌ها می‌زنند لذا این عفو بزرگترین مجاهدت در برابر ناملایمتی‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، تولیت آستان امامزاده صالح (ع) تهران، در آئین افتتاح حوزه علمیه خواهران صالحیه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقا میری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، فرماندار شمیرانات، حجت الاسلام محبی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در شمیرانات، و جمعی از طلاب خواهر و خانواده آنان درسالن اجتماعات مرقد مطهر این امام زاده در منطقه تجریش تهران برگزار شد، با اشاره به مجاهدت‌های علما و بزرگان حوزه‌ها در راه ترویج و تبلیغ مبانی دین و احکام الهی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت، اظهارداشت: اگربه دیده حق و انصاف به سیره علما و بزرگان دین نگاه کنیم به این حقیقت پی می‌بریم که این بزرگان بدون هیچ چشمداشت، توقع و انتظار، در حوزه‌های علمیه به خدمت درراه خدا و تحصیل علوم الهی مشغول بوده و در طول سالیان متمادی که از عمر پربرکت حوزه‌های علمیه می‌گذرد از همه آزمون‌های الهی، مشقات، بلایا و سختی‌ها سرافراز و سربلند بیرون آمده اند.

وی با محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد:یقینا طراحان این توطئه و جنایت، به سزای عمل خود خواهند رسید چراکه کسانی که به پیامبر(ص) توهین می‌کنند به دنبال تحقق اهداف استکبار و ترویج جنایات فکری و فرهنگی دردنیا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی، اخلاص را لازمه ادامه راه و مایه استحکام و قوت قلب طلاب در مسیر پر مشقت سربازی شان توصیف کرد و ادامه داد: قبل از این که دسایس و توهین‌های وقیحانه دشمن به نام حضرت حجت(عج) برسد، باید افتخار داشته باشیم سپربلای امام عصرمان شویم که البته این فضیلت بالایی است و لازمه آن هم این است که حوزویان و همه آنانی که دل در گرو این مسیر دارند اخلاص در عمل را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: تحصیل در حوزه و ترویج معارف دین در واقع سربازی امام زمان(عج) است و اگرکسی نیت و انگیزه اش از ورود به حوزه نیتی غیر از سربازی امام عصر ارواحنا له الفداء باشد نامش از جرگه سربازان آقا خط می‌خورد.

تولیت آستان امامزاده صالح تهران، با بیان این که روحیه انقلابی گری لازمه کار طلاب در شرایط امروز است، اظهار داشت: طلبه باید روحیه انقلابی داشته باشد. امام راحل(ره) این پایه را بنا نهادند که اگر طلبه ای وارد عرصه طلبگی شود و روح انقلابی گری نداشته باشد در ادامه راه خود با شکست مواجه می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) مبنی بر این که حیات دل‌ها به علم است، یادآورشد: پیامبراکرم(ص) فرمودند که اگر زمین بخواهد جاودانه بماند نیازمند زندگی انسان است و حیات انسان نیز به علم وابسته است، علمی که به تعبیر روایات نور است و بردل‌ها تابیده می‌شود و البته خداوند هرکه را بخواهد از علوم الهی بهره مند می‌سازد.

موسس مدرسه علمیه صالحیه تهران علم همراه با عمل را ویژگی مهم حوزه‌های علمیه خواند وتصریح کرد: راز ماندگاری علمای حوزه، ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) و تمرکز برضرورت همراهی علم با عمل است و این تفاوت بزرگ حوزه‌ها با دانشگاه‌هاست.

گفتنی است در حال حاضر35 طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران صالحیه تا پایان سطح 2 مشغول به تحصیل بوده و مجوز لازم برای ایجاد زمینه تحصیل علم برای طلاب پاره وقت نیز در این حوزه فراهم شده است.34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha