پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 343237
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
پاپ

حوزه/ وزیر خارجه چین اعلام کرد: موافق گفت و گو با واتیکان هستیم اما واتیکان باید روابط خود با تایوان را قطع کند... واتیکان به نام دین در امور داخلی چین مداخله نکند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از واتیکان اینسایدر، پس از دعوت پاپ از چین، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در پاسخ گفت: با گفت و گو با مقر مقدس موافقیم اما نباید به نام دین در امور داخلی چین دخالت کند و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع نماید.

وی افزود: از واتیکان می خواهیم تا شرایط برای بهبود روابط میان دو طرف را فراهم آورد. ما می خواهیم بر اساس اصول مهم گفت و گویی سازنده با واتیکان داشته باشیم. واتیکان باید آنچه را که روابط دیپلماتیک می داند را با تایوان قطع کرده و جمهوری خلق چین را به عنوان یگانه دولت نماینده چین برسمیت بشناسد. همچنین از واتیکان خواسته ایم تا به نام دین در امور داخلی چین مداخله نکند. چین همیشه در خواستن بهبود روابط با مقر مقدس صادق بوده است.

یادآور می شود پاپ در جریان  سفر ماه اوت خود به کره جنوبی و در سفر اخیر خود به فیلیپین هنگام عبور از آسمان چین دو تلگرام برای دولت و مردم چین فرستاد.

به دلیل برسمیت شناختن تایوان توسط واتیکان، چین و واتیکان از سال 1951با یکدیگر  رابطه دیپلماتیک ندارند. بعلاوه دولت چین مستقیما اسقف برای کلیسای کاتولیک انتخاب می کند و توجهی به نظر واتیکان ندارد و کلیسای غیر رسمی طرفدار پاپ دائما مورد حمله قرار می گیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha