جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بحرین گرفتار نفاق حکومت های آل سعود و آل خلیفه شده است گفتند: این حکومت های ضعیف با وابستگی به غرب و استعمارگران می خواهند بر شیعه غلبه کنند و جلوی نفوذ اسلام ناب را بگیرند.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  امروز در دیدار اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه  آذربایجان غربی که در دفتر معظم له برگزارشد، اظهارداشتند: کشور بحرین  سابقه درخشانی در صدر اسلام داشت و در طول تاریخ علمای بزرگی  نیز داشته است؛ اما امروز این کشور گرفتار آل خلیفه و آل سعود شده است.

ایشان ادامه دادند: تکیه گاه این حکومت های ضعیف به نفاق و کفر است و با وابستگی به غرب و استعمارگران می خواهند بر اسلام و شیعه غلبه کنند و جلوی نفوذ اسلام ناب را بگیرند؛ امروز با به وجود آوردن داعش و بو کوحرام به جنگ اسلام آمده اند.

حضرت آست الله نوری همدانی  افزودند:  امروز عالمی که  فقیه و هوشیار باشد  می تواند تأثیر گذار باشد و با بصیرت دادن به مردم توطئه های دشمنان را خنثی کند.  

  معظم له  خطاب به طلاب گفتند: هر کدام از شما چراغ روشنی برای آینده خواهید بود. خدا در شما استعدادهای فراوانی قرار داده اگر به خوبی از این استعداد بهره ببرید به جایگاه بلند علمی خواهید رسید.

این مرجع تقلید مجاهدین  و علما را دو قشر تأثیر گذار در جامعه دانستند و در ادامه خاطر نشان ساختند: اخلاص، اراده قوی، همّت و نظم از ضروریات طلبگی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انسان تنبل و بی اراده نه تنها  مفید برای جامعه نمی باشد، بلکه نمی تواند به جایگاه علمی مناسبی برسد، اظهار داشتند: فقیهان و بزرگان دین در گذشته با داشتن این عناصر به درجات علمی بالایی  رسیده بودند و از این طریق خدمات شایسته ای به اسلام کردند.

ایشان گفتند: ادبیات عرب، علوم پایه حوزه است. باید طلبه بر ادبیات عرب مسلط باشد تا بتواند روایات را به درستی استخراج کند و اگر طلبه بر علوم پایه تسلط نداشته باشد، نمی تواند قلم رسا و بیان قوی داشته باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: طلاب لازم است  از اساتید اخلاقِ که توانسته اند مراتب اخلاقی را در خود تجلی دهند، بهره ببرند. وجود این گونه اساتید برای  ترقی و پرورش طلاب در حوزه ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: سحری خیزی از دیگر اصول طلبگی است و بعضی از علمای گذشته طلابی که سحر خیز نبودند را  تعلیم نمی دادند و درس دادن به آنها را برای  خود حرام می دانستند و این موضوع  بیانگر اهمیت نماز شب در بین حوزویان است.

 ایشان افزودند: امام خمینی(ره) یکی از عالمان فرهیخته، شایسته، متعهد دارای اراده قوی، جدی و منظم بود که توانست با حرکت بی نظیرش تزلزلی بزرگ در ارکان حکومت غربی ها و ایادی آنها در منطقه  ایجاد کند و با حرکت خود باعث بیداری مردم دنیا در برابر ظالمان و استعمارگران شود.

 انتهای پیام 40/313

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha