شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 343269
۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
شهدا

حوزه/ نخستین کنگره 32 شهید روحانی و طلبه استان هرمزگان، با حضور علما و شخصیت های حوزوی و کشوری، در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندر عباس، نخستین کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان، در فضایی معنوی، با سخنرانی آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور، علما، روحانیون، طلاب، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم، در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

آیت الله نعیم آبادی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم، با بیان این که جایگاه روحانیت از سوی برخی افراد مورد بی توجهی قرارمی گیرد، بیان داشت: خدمات ارزنده ایی که مجموعه عظیم روحانیت در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی چه قبل از انقلاب در پیروی از امام راحل (ره) و چه در میدان نبرد حق علیه باطل انجام داده، بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: هیچ قشری خدمتگزارتر، کم خرج تر و خالص تر از روحانیت نیست و اگر عالمان دینی نبودند اسلام آسیب می دید و امروزه از دین و از اسلام خبرهای خوبی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور نیز در این مراسم  با اشاره به خدمات روحانیت به جامعه، گفت: روحانیت هم چنان در رشد جامعه اسلامی و انسان سازی موثر است و مطمئن ترین ملجاء و پناهگاه برای مردم می باشد.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی و جهل زدایی از جامعه از برکات خون شهدا است و پاسداشت مجاهدت های این عزیزان موجب حفظ اسلام و دین می شود.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین از 32 طلبه و روحانی شهید استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس، تجلیل شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha