پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر خدای نکرده نخبه ای گرفتار ضعف ایمان و انحراف اخلاقی شود، خطرآن برای جامعه سخت و دشوار خواهد بود، تا می توانید سطح علمی خود را بالا ببرید و از جوانی برای پرهیزگاری استفاده کنید تا در دنیا سربلند و خوشبخت باشید.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،  در پیام  این مرجع تقلید به همایش «نخبه امروز نقطه امید»  که از سوی موسسه فرهنگی هنری اسوه نخبگان  در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزارشد آمده است: تشکیل این جلسه نورانی را به  همه شما مسؤلین و بخصوص به حجت الاسلام اجرایی تبریک می گویم. شکی نیست که  انسانها مهمترین سرمایه اند و منابع دیگر تحت الشعاع می باشند. اگر منبع انسانی لایق و کارآمد باشد همه مشکلات برطرف خواهد شد. در میان انسانها، جوانان حرف اول را در هر جامعه ای می زنند، زیرا انگیزه و نشاط برای کارکردن دارند.

این مرجع تقلید در ادامه با توصیه به نخبگان  تاکید دارند:  در میان جوانان، نخبگان وضعیت ویژه ای دارند. خدا نعمت استعداد را مشمول شما کرده است. در حقیقت شما نخبگان را برای عزت جامعه اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و برطرف کردن مشکلات مردم برگزیده است. آنچه مهم است این است که درکنار این استعداد های سرشار خدادادی، باید ایمان و ارزشهای اخلاقی باشد تا از این نیرو، بهترین بهره را ببرید. اگر خدای نکرده نخبه ای گرفتار ضعف ایمان و انحراف اخلاقی شود، خطرآن برای جامعه سخت و دشوار خواهد بود و تا می توانید سطح علمی خود را بالا ببرید و از جوانی برای پرهیزکاری استفاده کنید تا در  دنیا سربلند و خوشبخت باشید.

بنده از صمیم قلب برای شما دعا می کنم.

موفق باشید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha