سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استادی

حوزه/ روحانیت همیشه با مردم و در میان آنان است و باید بیش ازهمه به ساده زیستی پایبند باشد، چرا که مردم توقع دارند طلاب و روحانیون عامل به گفته های خود باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله رضا استادی، روز گذشته در همایش منطقه ای مبلغان هجرت و مدارس امین، در مجتمع آدینه تهران با تاکید بر این که روحانیت باید از فرصت به وجود آمده، در راستای رشد و تعالی مردم نهایت بهره برداری را نماید، گفت: روحانیت و بویژه مبلغان دین باید دغدغه بر طرف کردن مشکلات مردم را داشته باشند و در این راه از هیچ تلاشی در یغ نورزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که مردم در همه زمینه ها روحانیت را به عنوان یک الگو مطرح می کنند و باید به این اعتماد توجه کرد، خطاب به مبلغین ابراز داشت: مردم به روحانیت اعتماد دارند، لذا باید با تمام وجود سعی کرد این اعتماد حفظ شود.

وی، ساده زیستی را یکی ازتوقعات جامعه از روحانیت برشمرد و با بیان این که انسان باید ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، تصریح کرد: روحانیت چون همیشه با مردم و در میان آنان است، باید بیش ازهمه به ساده زیستی پایبند باشد، چرا که مردم توقع دارند طلاب و روحانیون عامل به گفته های خود باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت امام باقر(ع) که فرمودند "کسی که خیر را در اختیار مردم بگذارد تمام عالم برایش استغفار می کند"، تاکید کرد: مسلماً استغفار شامل کسی می شود که برای رضای خدا سخن می گوید و غیر خدا را در سخنان خود لحاظ نمی کند.

آیت الله استادی با بیان این که مردم از روحانیت توقع دارند، ولی طلاب و روحانیون نباید از مردم توقع داشته باشند، افزود: کار روحانیت الهی است و در انجام کارالهی و دینی نباید از مردم توقع داشت، چرا که راه و روش ما در واقع حرکت در مسیر انبیاست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با یاد آوری اینکه مردم دوست دارند، روحانیت با آنان برابر باشد، به روایتی از امام صادق (ع) که به نقل از حضرت عیسی (ع)می فرماید" وای بر شما دانشمندان که از علم خود بهره برداری می کنید، اما عمل نمی کنید، در حالی که پروردگار از شما عمل می خواهد"، تصریح کرد: امام خمینی (ره) شیعه را به جهان معرفی کرد و این همان چیزی است که خدا از ما می خواهد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha