جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ ترویج فرهنگ مبتذل غرب، از نظر شرع اسلام حرام بوده و باید دستگاه های اجرایی در خصوص جلوگیری از تولید و فروش البسه نامناسب اقدامات مطلوبی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سعید جعفری، در نشست کارگروه حجاب و عفاف، در صدا و سیمای مرکز خوزستان، با اشاره به هجمه شبکه های ماهواره ای دشمن، علیه فرهنگ ناب اسلامی، اظهار داشت: امروزه هزاران شبکه ماهواره ای و رسانه ای علیه فرهنگ شیعی در حال فعالیت بوده و باید فعالیت های زیادی را راستای تقابل با آنها انجام داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با تأکید بر این که در مسأله عفاف و حجاب، مشکل اساسی داریم، گفت: باید اقدامات زیرساختی در این عرصه صورت گیرد که بیان زیبایی های حجاب و عفاف برای کودکان، نهادینه کردن آن در جامعه و به ویژه نوجوانان می تواند بخشی از این اقدامات باشد.

وی، استفاده از ابزارهای رسانه ای همچون فیلم و انیمیشن را روش خوبی برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد و ابرازداشت: باید کارگردان های مطرح درفیلم هایی با مضمون فرهنگ عفاف و حجاب تولید کنند تا جامعه از افتادن در دام فرهنگ غرب نجات یابد.

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به وظیفه دستگاه های اجرایی در خصوص جلوگیری از فروش البسه نامناسب، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مبتذل غرب، از نظر شرع اسلام حرام بوده و باید دستگاه های اجرایی در خصوص جلوگیری از تولید و فروش این گونه البسه نامناسب اقدامات مطلوبی انجام دهند.

این کارشناس فرهنگی در پایان تاکید کرد: باید برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب در جامعه، آن را به صورت صحیح در جامعه منتشر کنیم و سپس به انجام فعالیت های اقدام منکراتی کنیم؛ چراکه «نفی» قبل از «ایجاب» هیچ فایده عملی نخواهد داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha