پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خلق

حوزه/ چهل و چهارمین شماره دو ماهنامه تربیتی اخلاقی، خُلُق با مطالب جذاب وخواندنی از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

 به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، درشماره جدید خُلُق عناوینی مانند حواریون اهل بیت(ع)( مروری بر مقامات حضرت ابوالفضل) (ع)، ارکان ایمان، تبیین موضوع ریا درآثار امام­خمینی­(ره)، پرسش و پاسخ اخلاقی، پیامبر(ص) رحمت گسترده، قله نشینان معرفت، نقد عرفان نوظهور، معرفی کتاب و پایان نامه اخلاقی از سخنرانی شخصیتهای حوزه ­و دانشگاه مانند حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، آیات ملکی تبریزی و سید محمد حسن الهی  به نگارش در آمده است.

آتش در خون مقاله‌ای که به تبیین موضوع ریا در چهل حدیث امام خمینی(ره) پرداخته است در این مقاله با توجه به اینکه ریا یکی از رذائل مهم و خانمان سوز اخلاقی است و همه را تهدید می‌کند سعی شده تا این معضل اساسی و راه حل برون رفت از آن مورد شناسایی قرار بگیرد،تعریف ریا از منظر امام(ره) علائم ریا، ریای در تحصیل و عبادت از مباحث مهم این مقاله است.

در این دو ماهنامه همچنین از استنثنایی ترین شخصیت های تاریخ بشریت سخن به میان آمده است، او شخصیتی است­که نخستین مرتبه جبرئیل امین برای مظلومیتش مرثیه سرایی کرد و نخستین انسان و پیامبر یعنی حضرت آدم(ع) گریه کنندۀ و ضجه زننده دررثای اوست. او کسی نیست جزء حسین بن علی(ع) که با قیام خود، دین جدش را احیاء کرد.    

علمدار عشق و ادب نوشتاری است که به زندگی حضرت عباس (ع) از مراحل کودکی، جوانی و نوجوانی و بعداز شهادت پرداخته است.

*شرح صدر

شرح صدر عنوان مطلبی برگرفته از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری است و در این شماره به بخشهایی از آن پرداخته شده است.

 *دستور العمل های اخلاقی شهید ثانی

از دستورا العمل هایی که بزرگان دین به شاگردان و طالبان علم  خود داده اند بسیار راه­گشا است و زین الدین­بن علی معروف به شهید ثانی یکی فقهایی است که در قرن دهم زندگی می­کرد و معروفترین کتاب او در «فقه الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه» نام دارد. او فردی عارف مسلک و زاهد بود و به جرم تشیع در مکه و هنگام طواف خانه دستگیر و به اسلامبول برده شد و در ماه رجب سال «966 ق» به شهادت رسید. در نامه­ای از این شهید به یادگار مانده است و آمرزش گناهان، رهایی از آتش جهنم، زیست جاودانه در بهشت و محبت خدا را در آن نامه از آثار تقوا ذکر کرده  است.

 در بخش پایانی این دو ماهنامه از مرحوم آیت الله مهدوی کنی و زندگی پر بار یاد شده است.

این دو ماهنامه به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی دارالهدی و مدیرمسئولی­ عبدالعلی­حجتیان­زاده منتشر می شود.

 علاقه مندان می توانند برای تهیه دو ماهنامه تربیتی اخلاقی خُلُق به نشانی:قم، خیابان معلم، انتهای کوچه1، پلاک159، مؤسسه فرهنگی دارالهدی مراجعه نموده و یا با شماره37737429-025تماس حاصل نمایند.

 انتها پیام 40 / 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha