جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحانی

حوزه/ روحانیت در عصر کنونی، پرچمدار بزرگترین نهضت و انقلاب در برابر جبهه کفر و نفاق و استبداد است، جامعه امروز نیاز به روحانیونی دارد که بتوانند در همه ابعاد در آسمان اسلام بدرخشند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرحانی  امروز در جمع  طلاب  حوزه علمیه استان آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه رسالت قم برگزار شد،  وظایف روحانیت را در عصر کنونی بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: قرآن کریم قوانینی دارد، بعضی از قوانین بر اساس قانون مداری و بعضی منزلی است.

وی افزود: قانون مداری مانند آیه« وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرينَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ في‏ سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ» می باشد که قرآن فرمان می دهد؛ ای ملت های مسلمان در برابر کافران و مشرکان مستحکم باشید و با قانون منزلی از مسلمانان می خواهد این قانون مداری را در جامعه تحقق بخشند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ادامه داد: در مرحله‌از از عصری تحقق آن با ابزارهایی مانند اسب و سلاح های سرد بود؛ اما امروز و در این مقطع زمانی، این قانون بر اساس دانس سلول های بنیادی، دانش هسته ای و به خصوص داشتن حوزه های علمیه قوی و با نشاط و ... شکل می‌گیرد.

معاون آموزش  و امورحوزه  های علمیه  اظهار داشت: در زمان های گذشته شخصیت های بزرگی به مقام قرب الی الله و ولایت رسیدند و توانستند، قله های بلند علمی، معرفتی و تهذیبی را کسب کنند.

وی خاطر نشان ساخت: امام خمینی(ره) وعلامه طباطبایی(ره) در همین حوزه ها رشد کردند و به بالندگی علمی، عملی و اخلاقی رسیدند و هرکدام در عرصه های مختلف توانستند به موفقیت های بلند برسند.

معاون آموزش  و امور حوزه های علمیه  افزود: کلام، گفتار و قلم امام خمینی(ره) کشوری را از ظلم و جور دو هزار پانصد ساله حکومت ظالم شاهنشاهی با همه حامیان غربی اش نجات داد و انقلابی را به جهان صادر کرد که در طول تاریخ نمونه آن را کمتر می بینیم، وی همچنین شاگردانی مانند شهید مطهری را پرورش داد که برای خود اسوه و الگو در جامعه علمی و اسلامی به شمار می روند که نمونه های آن را کمتر می توان در این زمان یافت.

حجت اسلام  والمسلمین فرحانی گفت: ایمان و تقوا دو عنصر  برای رسیدن به مقام ولایت  هستند و علمای گذشته مانند شهید مطهری و شهید بهشتی هر کدام توانستند مراکز علمی را در ایران و آلمان با اندیشه های علمی و معرفتی خود فتح کنند، و موجب پیشرفت جامعه اسلامی و بخصوص معرفی اسلام به جهانیان شوند.

وی ادامه داد: این وعده خدا است که هر کسی ایمان و تقوای مستمر در خود پیشه کند به مقام ولایت خواهد رسید؛ بنابراین طلاب باید از این ظرفیت عظیم حوزه برای رسیدن به مقامات علمی، اخلاقی و نفسی بهره بگیرند و در ردیف کسانی باشند که بتوانند با قلم و آثار علمی خود، اسلام را بیمه کنند.

معاون آموزش  و امور حوزه های علمیه  خاطر نشان ساخت: روحانیت در عصر کنونی، پرچمدار بزرگترین نهضت و انقلاب در برابر جبهه کفر و نفاق و استبداد می باشد. جامعه امروز نیازمند به روحانیونی  است که بتوانند در همه ابعاد در آسمان اسلام بدرخشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha