جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی محمدی - سازمان اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به استفاده از ابزار نوین فعالیت های اوقاف در سطح کشور گفت: تمام اسناد و حتی وقف‌نامه‎ها در 500هزار نسخه وقف نامه در سامانه موقوفات ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی پاسداشت ارزشهای دینی و فعالیت های بزرگان و علما گفت: باید با بصیرت تمام، نگهبان آن چیزی باشیم که به دست ما رسیده و با خون دل حفظ شده است و رهبر انقلاب نیز ما را به پاسداشت این ارزش ها فراخواندند.

وی نظام مقدس اسلامی را از بزرگترین افتخارات بشریت خواند و افزود: این انقلاب در شرایطی شکل گرفت که کسی تصور آن را هم نمی کرد و این مساله صرفا با نیت الهی امام و همت وتلاش مردم و توکل آنها به خدا روی داد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به نقش رسانه ها به توسعه و ترویج فرهنگ ولایی خاطرنشان کرد: باید با همه ابزارهای موجود به نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان اقدام کنیم.

وی گفت: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی با نعمت رهبری و توکل و تلاش ملت ایران بزرگ بدست آمد و ملت اجازه نداد که مشکلات بر آنها غلبه کند.

وی با اشاره به اهمیت صبر و تلاش برای چیره شدن بر مشکلات، تصریح کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان و مردم بر لزوم توجه به داخل برای رفع مشکلات تاکید دارند به این دلیل است که تنها با کار و تلاش و توکل می توانیم به توفیق برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به سیستماتیک کردن فعالیت های اوقاف در سطح کشور اظهارکرد: تمام اسناد و حتی وقف‌نامهها با کاری طاقت فرسا در این سامانه درج  شده است؛ در این مدت 500هزار نسخه وقف نامه خوانده و ثبت شده است.

وی از تدوین جغرافیای موقوفات در سطح کشور خبرداد و گفت: ایجاد نظم و انظباط در حوزه موقوفات و ثبت سیستماتیک اطلاعات در بانک جامع وقف، از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهارکرد: توجه به عمران و آبادانی بقاع متبرکه، تغییر هیئت امنای امامزادگان، اجرای صحیح و خوب برنامه حفظ قرآن و... از جمله اقدامات اوقاف استان قم طی سه سال اخیر محسوب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha