سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت‌الله سیستانی

حوزه/ مرجعیت عراق همواره در مسیر تقرب به خداوند گام نهاده و با همین نزدیک شدن به خداوند می‌باشد که با مردم نیز ارتباط مقدسی برقرار کرده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اینترنتی «صوت العراق» با توجه به شیطنت های برخی برای تخریب جایگاه مرجعیت شیعه در اذهان عمومی، به بیان تحلیلی درباره جایگاه و مواضع آیت الله سیستانی پرداخت.

*ترجمه تحلیل این پایگاه خبری به شرح ذیل است.

این روزها برخی تلاش می کنند مرجعیت را از جبهه ملی خود خارج و به میدان طایفی گری بکشانند، اما این افراد ساده و شکست خورده نمی دانند که مرجعیت عراق به نمایندگی آیت الله سیستانی بارها تاکید کرده که اهل سنت با ما یکی بوده و بدون هیچ تبعیضی از آنها دفاع می کنیم. همچنین اقدام برخی که می خواهند اراده خود را با زور سلاح به عراق تحمیل کنند، قابل گذشت نیست؛ چرا که ما با این کارها هرگز از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) خارج نمی شویم.

برخی سیاستمداران، ملیت خود را در سرزمین های دیگر آزموده و همچنان سر در لاک خود فرو برده اند که این نیز به نوبه خود جهلی سیاسی است که پیکر عراق را نحیف می کند؛ چرا که بی توجهی این افراد به عراق فاجعه ای را پدید آورده که افراد بی گناه باید بهای آن را بپردازند، زیرا آنها به تکلیف خود در برابر میهن و ملت خویش عمل نمی کنند.

ما امروز به خاطر تحقق منافع و اهداف گروهی زمانی برای کودتای نظامی، اتهام پراکنی و خائن شمردن دیگران نداریم و مرجعیت که خداوند آنها را حفظ کند، تاکید کرده عراق برای شیعه، سنی، عرب، کرد، صابئی و ایزدی یک کشور است. بگذارید افراد بی مسؤولیت هرچه می خواهند بگویند، زیرا این حرف ها نمی تواند واقعیت را تغییر دهد و عراق به زودی بر تمام مشکلات خود پیروز خواهد شد و تعدادی یاغی پیرو جاهلیت جدید هم نمی توانند در برابر امواج داوطلبان پیرو مرجعیت مانعی ایجاد کنند.

عراق کشوری است که بیشترین تعداد مفقودان، آوارگان، پناهندگان و قربانیان را دارد، کشوری که درگیر افکار انحرافی گروه های تکفیری خصوصاً داعشی ها می باشد. زیرا فکر داعشی ها از سلاح آنها خطرناک تر است. و این تفکر اساس افراط و تکفیر است، همان طور که جنگ فرهنگی نیز از اشغال شهرها مهم تر است.

هنگامی که امام علی علیه السلام مالک اشتر را به ولایت مصر منصوب کرد، به او توصیه کرد که با رعیت خود مهربان و نرم خو باش و با آنها هم چون شیر درنده رفتار مکن که آنها دو دسته اند؛ یا برادر دینی تو و یا هم نوع تو در آفرینش هستند؛ پس همه آنها را بدون تبعیض سرپرستی کن. روح آیت الله سیستانی نیز در رفتار با مردم عراق همین گونه است؛ چرا که ایشان نیز از فرزندان این امام(ع) و از نسل پاک محمد(ص) است.

اعلامیه ها و بیانیه ها فضای جامعه را پر کرده و به حد انفجار رسیده؛ برخی از این افراد هنوز هم نمی دانند که عراق چه قدر مظلوم است و در نتیجه همین بیانیه ها و جنجال ها است که عراق به معرکه درگیری سیاسی و دینی تبدیل شده و این وضعیت همان است که دشمنان ما برای آن برنامه ریزی کرده اند؛ اما راهزنان سرزمین ما را اشغال کرده اند و امت اسلام مشغول طایفی گری هستند و مردم عراق هم کاروان های شهدای خود را بدرقه می کنند.

نزدیکی به خداوند متعال راهی است که مخالف پیروی از نفس اماره است و این مساله باب طبع انسان نیست و مرجعیت عراق همواره بر این مسیر تقرب به خداوند، گام نهاده و با همین نزدیک شدن به خدا با مردم هم ارتباط مقدسی برقرار کرده و چنان هیبتی دارد که جز راسخون در علم، کسی از آن بهره مند نمی شود.

مرجعیت همواره به صراحت سخن گفته، اشتباهات را گوشزد نمود و خواستار تغییرات و سامان دادن اوضاع و هم صدایی و پرهیز از افراط شده است و از ما خواسته تا  متحد شویم، اما برخی افراد شکست خورده هنوز هم تلاش می کنند تا از سخنان مرجعیت برداشت هایی طایف‌ای کنند و آیت الله سیستانی را در حد فرمانده نیروهای بسیج مردمی معرفی نمایند! اما چه زود به این نتیجه رسیدند که این سخنان مرجعیت حکیمانه بود تا خطر را از سایر مناطق عراق و مقدسات دفع کند و امروز نیز شاهد این هستیم که مجاهدان پیرو مرجعیت، به خاطر لبیک به ندای ایشان، در الانبار و صلاح الدین مشغول پیکار هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha