پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 343442
۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
حرم حضرت معصومه

حوزه/ مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از فعالیت اداره آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام قاسمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت این اداره، دوره های آموزش غیر حضوری  ویژه برادران و خواهران  و بدون شرط سنی و رایگان در طی سال برگزار می گردد.

وی درباره رشته های ارائه شده در عرصه غیر حضوری اظهار داشت: روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح یک، ترجمه و مفاهیم، تفسیر قرآن کریم،  حفظ موضوعی آیات قرآن کریم به همراه  احادیث موضوعات مطرح شده، سیر مطالعاتی اندیشه های مقام معظم رهبری  با موضوع فرهنگ و سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، رشته های ارائه شده به صورت غیر حضوری می باشد.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به ارائه سی دی و کتاب های دوره های ذکر شده با تخفیف به ثبت نام کنندگان گفت:  ثبت نام همه روزه از ساعت 9 صبح الی 14  در شبستان نجمه خاتون علیها السلام انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان بعد از اتمام دوره در صورت موفقیت در آزمون های مربوطه گواهی نامه  پایان دوره دریافت خواهند نمود و به نفرات برتر هر یک از دوره ها هدایایی اعطاء می گردد.

حجت الاسلام قاسمی در پایان تصریح کرد: شرکت در این دوره ها محدودیتی از نظر جغرافیای محل سکونت ندارد.

مسابقات گرامیداشت دهه فجر در آستان حضرت معصومه(س)

این مسابقات ورزشی در پنج رشته فوتسال، واليبال، طناب كشي، تنيس روي ميز و دوميداني با حضور کارکنان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، مسجدمقدس جمكران و دفتر مقام معظم رهبري و هتل بین المللی قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مسابقات فوتسال با حضور 19 تيم، والیبال با حضور 10 تیم، طناب کشی 10 تیم، دومیدانی 50 نفر و تنیس روی میز با حضور بیش از 80 نفر با حضور تیم هایی از آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، مسجد مقدس جمكران و هتل بين الملل قم برگزار می گردد.

خاطرنشان می شود در این دوره از مسابقات مجموع حضور تيم ها و سرپرست ها و مسابقات انفرادي نزدیک به 500 نفر حضور مستقیم دارند.

یادآور می گردد، این مسابقات از هفتم بهمن ماه جاری در سالن ولایت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز می شود.

صحن جامع فاطمی (س) به زودی افتتاح می شود

مهندس جواد کمالی با بیان این مطلب اظهارداشت: این صحن شامل 8100 متر مربع زیربنای شبستان، 8900 متر مربع صحن، 8500 متر مربع فضاهای سرپوشیده ارتباطی صحن و رواقها و 5000 متر مربع تالارهای جانبی، 8300 متر مربع فضاهای پشتیبانی، تأسیسات و سرویس های بهداشتی و 11200 متر مربع کتابخانه می باشد.

وی ادامه داد: زیرزمین دوم کتابخانه با ظرفیت 900 هزار جلد کتاب و زیرزمین اول شامل تالارها، کتابخانه دیجیتال و نمایشگاه است. طبقه همکف نیز قرائت خانه نابینایان و با قفسه باز که مجموعاً 288 محل مطالعه دارد و طبقه اول روی همکف نیز شامل کتابخانه دیجیتال با 480 محل مطالعه است.

وی به صحن امام هادی علیه السلام (عتیق) اشاره کرد و گفت: زیر زمین صحن امام هادی علیه السلام که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و امید است که با اتمام این زیرزمین، احداث صحن امام رضا علیه السلام نیز در دستور کار قرار گرفته و فضاهای بیشتری را در اختیار زائران و مجاوران بانوی کرامت قرار دهد.

مهندس کمالی افزود: تمامی اقدامات به صورت کارشناسی و ملاحظات فنی و معماری و میراثی  انجام می شود تا هیچ آسیبی به ابنیه تاریخی وارد نیاید که البته این رویکرد در تمامی پروژه ها و برنامه های توسعه و عمرانی وجود دارد.

وی به وضعیت سایه بان های صحن صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: در صحن صاحب الزمان(عج) پس از بررسی و کارشناسی فنی  بنابراین است که تا سقف متحرکی را ایجاد کنیم تا هرزمانی که لازم باشد، این سقف باز و بسته شود. در این راستا طرح هایی در نظر گرفته شده است و بازدید هایی هم داشته ایم که در صورت امکان و نبودن مشکل فنی و اجرائی پس از مثبت بودن نظرات کارشناسان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha