پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/توسعه و ترویج جریان های قرآنی بدون در نظر گرفتن اهل بیت علیهم السلام، مخالفت با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در نشست شورای توسعه معارف قرآنی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: توسعه و ترویج جریان اصیل قرآنی و متصل به اهل بیت علیهم السلام از دغدغه های دیرینه در اسلام است.

وی با بیان این که در این عرصه، دو جریان قابل تفکیک از هم در جهان اسلام از ابتدا تا کنون فعالیت داشته اند، تصریح کرد. یکی از این ها حرکت قرآنی منهای اهل بیت علیهم السلام بود که انحصاراً به کتاب تکیه داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: روزی که مفسر اصلی قرآن، امام علی علیه السلام، قرآنی که خود تنظیم کرده بودند به عرصه آوردند با بی اقبالی روبرو شد و مردم هم همت نکردند و قرآن منهای عترت در جامه اسلامی رشد یافت.

وی با اشاره به تلاش وهابیت برای ترویج قرآن اظهار داشت: وهابیت به دنبال ترویج تفکر صهیونیستی تحت لوای قرآن در جهان اسلام است و به صورت گسترده در عرصه چاپ قرآن کریم به دنبال حاکمیت سیاسی، اعتقادی و فرهنگی دشمنان در جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نقش  آن در گره خوردن قرآن و عترت گفت: لطف خدا بود که در این زمان ابرمردی از مکتب اهل بیت علیهم السلام، مانند امام خمینی(ره) مجدداً قیام علوی را به ظهور رساند و همخوانی و همسویی و همپوشانی قرآن و عترت در جامعه را به همگان نشان داد.

وی با تأکید بر این که باید نگاه قرآنی در همه حرکت های ما نمایان باشد، اظهار داشت: از افتخارات نظام ما این است که بعد از رحلت امام خمینی(ره) شخصیت صالح و قرآنی از همان تبار و غیرت در رأس امور قرار گرفت که لازم است برای اجرای طرح های قرآنی، نگاهی دقیق به آنچه رهبر انقلاب در باره قرآن و ترویج این کتاب آسمانی تبیین کرده اند، داشته باشیم و از منویات ایشان، آیین نامه طرح های قرآنی تدوین شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: در عرصه قرآن، نظرات رهبری هم کارشناسانه و هم راهگشاست، از این رو نمی توان بدون نظر ایشان پیش رفت. دغدغه همه ما حرکت در مسیر ولایت است و تلاش داریم که مورد تأیید ولی امر خود باشیم، از این رو باید نظرات ایشان را همواره مد نظر قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha