پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یا مهدی

حوزه/ واعظ حوزه علمیه قم گفت: در جامعه ای که پولدار، پولدارتر و فقیر، فقیرتر می شود و از فقیر دستگیری نگردد نباید انتظار ظهور و تعجیل در فرج داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران، با اشاره به زمینه های تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) اظهارداشت: طبق نظر و سفارش خود حضرت تحقق و زمینه ساز ظهور رعایت دو اصل است که هر کسی آن را به درستی اجابت کند بدون شک زمینه ظهور محقق خواهد شد.

وی افزود: " انجام درست و صحیح امور محوله و آنچه به آن اشتغال داریم" و " عرضه منصفانه و عادلانه حرفه ای که در آن مهارت داریم در جامعه اسلامی" دو اصل اساسی تحقق زمینه های ظهور حضرت حجت(عج) می باشند.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: وقتی نانوا،  کاسب، قصاب و... کار خود را به خوبی و با نیت راه انداختن کار امت شیعه انجام دهند و نتیجه زحمات را به عدالت و انصاف در میان امت اسلام توزیع نماید قطعا به برکات و موفقیت هایی دست پیدا خواهیم کرد.

این محقق حوزوی بیان داشت: برای خوب بودن و رسیدن خدمت حضرت (ع)نیاز نیست سیر و سلوک کنیم و علامه بشویم، اگر نانوا هم هستیم می توانیم با خوب بودن و برای رضای خدا کار کردن چشمانمان به جمال بی مثال یوسف زهرا (ع) روشن شود.

وی تصریح کرد: امروز نباید محبت، دستگیری و کمک کردن به دیگران را نادیده بگیرم، وقتی اینگونه باشیم می توانیم مدعی ظهور و انتظار فرج حضرت را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در زمان امام معصوم (ع) وظیفه ما حفظ جان امام (ع) بود، گفت: در زمان غیبت باید کاری کنیم که آقا ظهور کنند و وظیفه‌ای جز این نداریم.

این استاد حوزه بیان کرد: ما باید طوری رفتار کنیم که حضرت ظهور پیدا کنند و این وظیفه‌ای است که در همه حال باید انجام دهیم و همه انسان‌ها باید در این امر شریک شوند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم مقدمه‌ای شویم برای تلاش نسل بعدی تا ظهور محقق شود و در اجر و ثواب ظهور شریک خواهیم بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha