سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 343550
۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
احمدی امام جمعه هریس

حوزه/ امام جمعه هریس گفت: دهه فجر یادآور پیروزی عظیم ملت شریف ایران تداوم نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام احمدی، در مراسم گرامیداشت روز شهرستان هریس، گفت: دهه فجر یادآور پیروزی عظیم ملت شریف ایران و تداوم نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رهبری حضرت امام  خمینی (ره) است و باید آن را گرامی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم آذربایجان در برهه های مختلف انقلاب، پیشتاز بوده اند، افزود: تاریخ ایران اسلامی مراحل پرفراز و نشیبی را طی کرده و جای جای ایران لحظات تلخ و شیرین پر طراوت و پر تلاطم زیادی دارد.

امام جمعه هریس اضافه کرد: آذربایجان کانون انقلاب ها و مقابله با ظالمان بوده است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند که "آذربایجان سر ایران است".

وی با اشاره به نقش شهر هریس  در نهضت مشروطیت، گفت: در آن دوران، در میان علمای طراز اول دو نفر نیز در شهرستان هریس با استبداد قاجار مبارزه کردند و سرانجام همراه شهید ثقة الاسلام تبریزی که جمعا شش نفربودند، به دار آویخته شدند و این یک افتخار بزرگ برای شهرستان می باشد.

حجت الاسلام احمدی ، کشف حجاب رضاخانی را لکه ننگی در تاریخ دانست و تاکید کرد: دین زدایی و اسلام ستیزی از اقدامات رضاخان قلدر در کشف حجاب بود که به جهت حضور مقاوم و مداوم روحانیت و مردم  موفق  به اجرای آن نشد.

وی ادامه داد: درآن دوران براساس اسناد موجود، حدود 18نفر از مبارزین و روحانیون شهرستان هریس را به سبب مخالفت با کشف حجاب رضاخانی تبعید و شکنجه روحی و جسمی کردند و نظام منحوس پهلوی از اجرای طرح کشف حجاب در هریس به خاطر مقاومت مردم شهرستان مایوس ماند.

امام جمعه هریس تصریح کرد: جریان شوم ماهواره که تداوم کشف حجاب رضاخانی است، در شهرستان ما به ندرت وجود دارد و این مسئله نشان می دهد که مردم این شهرستان بر سر آرمان ها و ارزش های خود ایستادگی می کنند و ما باید به این ایستادگی افتخار کنیم.

 وی با تقدیر از بانوان پاکدامن و محجبه هریس، افزود: ما افتخار می کنیم که فضای حاکم بر شهرستان از نظر حجاب و عفاف تغییری نکرده است و بی حجاب در شهر وجود ندارد و طبق آمار نرخ طلاق در شهرستان هریس پایین است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha