پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با تأکید بر عدم اهتمام جامعه به نهج البلاغه، گفت: باید فرهنگ مطالعه نهج البلاغه در کشور و میان خانواده ها نهادیه شود تا آنچه که در خانه هر مؤمنی پس از قرآن وجود دارد، نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام مهدی فرطوسی، معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر و شرح نهج البلاغه در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، گفت: جلسات شرح نهج البلاغه، یکی از اقدامات مستمر و مفید حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بوده که خوشبختانه تا کنون آثار خوبی میان مردم داشته است.

وی با اشاره به برکات اجرای جلسات شرح و تفسیر، تصریح کرد: این برنامه بیش از ۱۵ سال قدمت دارد و هم اکنون یکی از پربارترین جلسات عمومی مدرسه علمیه الغدیر اهواز می باشد.

حجت الاسلام فرطوسی، با بیان این که پیش از افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه الغدیر، جلسات شرح و تفسیر نهج البلاغه در دفتر امام جمعه موقت اهواز و یا در منازل مردم برگزار می شد، اذعان داشت: هم اکنون برخی از مردم و اهالی منطقه به ما مراجعه کرده و خواستار اجرای این جلسات معنوی در منازل خویش هستند؛ چرا که بنا به گفته خودشان، اجرای این جلسه خیر و برکات زیادی را برایشان داشته است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با تأکید بر عدم اهتمام جامعه به نهج البلاغه، گفت: باید فرهنگ مطالعه نهج البلاغه در کشور و میان خانواده ها نهادینه شود، تا آنچه که در خانه هر مؤمنی پس از قرآن وجود دارد، نهج البلاغه باشد.

وی در پایان بر حفظ حکمت و خطبه های نهج البلاغه از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مدیران مدارس در کنار حفظ قرآن، بر حفظ موضوعی نهج البلاغه تأکید و اهتمام داشته باشند، شاهد تغییرات شگرفی میان طلاب خوزستانی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha