چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ نائب رئيس مجمع نمايندگان طلاب گفت: وجود امام حسن عسگری(ع) باعث پیوند میان لایه‌های اسلام شد، روزنه امیدی در استمرار امامت ایجاد کرد و زمینه‌ای را برای درک دوران غیبت و مهدویت به وجود آورد.

حجت‌الاسلام رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در عصری به حیات علمی، فرهنگی و سیاسی خود ادامه دادند که دشمن با سمپاشی تلقی انقراض امامت در میان امت اسلامی بر طبل مقاصد خود می‌کوبید.

وی بیان کرد: وجود امام حسن عسگری(ع) باعث پیوند میان لایه‌های اسلام شد و روزنه امیدی در استمرار امامت ایجاد کرد و زمینه‌ای را برای درک دوران غیبت و مهدویت به وجود آورد.

نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب افزود: ایجاد شبکه نائبین و وکلا از سوی امام حسن عسگری(ع) و جلوگیری از ایجاد شبهه، شایعه پراکنی و اسلام ستیزی از دیگر برنامه‌های علمی امام حسن عسگری(ع) بود.

وی تصریح کرد: خورشید غریب سامرا بر اساس درخشندگی عصمت خویش اجازه ندادند تا ابرهای تیره و تار حکام غاصب عصر ایشان مانع تابش اشعه جان افزا و بصیرت افزاری امامت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر با بیان اینکه وجود امام حسن عسگری(ع) موجب شد تا اقتدار امت اسلامی به رهبری این امام بزرگ مصون و محفوظ بماند، گفت: امام حسن عسگری(ع) از جمله امامان جوانی است که با عالمانه اتخاذ کردن مواضع خویش توانست قرآن سالاری را در جلسات خویش به عنوان یک اصل معرفی کند.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکري (ع) بيش از 29سال عمر نکرد، ولي در مدت شش سال امامت و رياست روحاني اسلام، آثار مهمي از تفسير قرآن ، نشر احکام و بيان مسائل فقهي و جهت دادن به حرکت انقلابي شيعياني که از راه‌های دور براي کسب فيض به محضر امام (ع) می‌رسیدند، بر جاي گذاشت.

نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب در پایان گفت: درود خدا بر امام(ع) که هنوز در سامرا نشان‌های غربت بر مضجعش نمایان است

انتهای پیام313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha