جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

مدیر انجمن مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مقام معظم رهبری در عرصه ایجاد انجمن های حوزوی بر لزوم فضا و فرصت های آزاد دانشی و آزاد اندیشی برای محققان تاکید داشتند که سعی شد در این انجمن به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی  چهارشنبه شب در چهارمین نشست مجمع  عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه، که در محل انجمن های علمی حوزه برگزارشدبا تشریح فعالیت های انجمن مهدویت اظهارداشت: هم اکنون در دوره دوم مجمع عمومی مهدویت حوزه قرارداریم.

وی افزود: در دوره اول انجمن، مباحث بیشتر در حوزه تثبیت و راه اندازی بود،  تلاش کردیم این انجمن را به عنوان یک نهاد دانش بنیان در حوزه تعریف کنیم.

مدیر انجمن علمی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که از سوی دبیرخانه انجمن صورت گرفت و فعالیت هایی که در سطح ملی و بین المللی شکل گرفت هدف اول تامین شد و در مرحله بعد در حوزه فعالیت های حوزوی در عرصه پژوهش های مهدوی فعالیت شد؛ باید به این مطلب می رسیدیم که انجمن چه فعالیتی را می تواند در قبال مراکز دیگر مهدوی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: رهبری در عرصه ایجاد انجمن های حوزوی بر لزوم ایجاد یک فضا و فرصت های آزاد دانشی و آزاد اندیشی برای محققان تاکید داشتند که سعی شد در این انجمن به آن توجه شود.

وی گفت: سه نشست علمی در عرصه مباحث تکفیری و مهدویت کانون وحدت در دستور کار قرار گرفت که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

برگزاری دومین کنگره بین المللی امام مهدی(عج) و آینده جهان

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: دومین کنگره بین المللی« امام مهدی(عج) و آینده جهان» از سوی این انجمن برگزار می شود؛ اولین کنگره در نجف و کربلا برگزار شد که مورد استقبال مجامع علمی ایران و عراق قرار گرفت.

وی گفت:ارتباط وسیع با مراکز مهدوی و پرداختن به یک نگاه جامع و دوری از فعالیت بخشی و موازی و جزیره ای، از دیگر فعالیت های این انجمن خواهد بود.

این پژوهشگر عرصه مهدویت یادآورشد: در کلیه فعالیت های مهدوی مقید هستیم که با مراجع عظام تقلید در ارتباط باشیم و فعالیت ها به تائید مراجع عظام برسد.

مدیر  انجمن علمی مهدویت حوزه گفت: در عرصه حضور خواهران در عرصه مهدویت با یک سری شکنندگی ها مواجه هستیم و باید در این زمینه از بسیاری از  آسیب ها جلوگیری کنیم، حیطه دانشی بانوان بسیار مهم است که در این رابطه تفاهم نامه ای با مدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز خواهران بنت الهدی امضاء شده است.

وی اظهارکرد: امضای تفاهم نامه بین این انجمن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازدیگر فعالیت های  انجمن مهدویت در این دوره بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha