جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هئیت علمی جامعة المصطفی گفت: اولین اصل خدمتگزاری به امام زمان(ارواحنا فداه) آن است که ایشان را بر تمام احوال و اعمالمان ناظر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر  رفیعی در دومین جلسه اخلاق کارمندی در مسجد مقدس جمکران با  تبریک ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) گفت: کمترین دوران امامت مربوط به ایشان بوده است که باید در این دوران کوتاه امامتشان ذهن مردم را با موضوع مهدویت نیز آشنا می کردند.

وی افزود: امام حسن عسکری(علیه السلام) بنا بر اقوال مشهور و مستند تنها یک فرزند داشته اند که همان حضرت مهدی(علیه السلام) است و یاران ویژه با ایشان از نزدیک آشنا شدند.

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی در ادامه به برخی اصول خدمتگزاری در پیشگاه اهل بیت(علیهم السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: قرب بیشتر انسان به اهل بیت(علیهم السلام) باید سبب مراعات بیشتر در رفتار  شود؛ اولین اصل خدمتگزاری به امام زمان(ارواحنا فداه) آن است که ایشان را بر تمام احوال و اعمالمان ناظر بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه شریفه «قُلِ اعْمَلُواْ فَسَيَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»(توبه/105) افزود: امام معصوم در همه مکان ها به خصوص حرم و مسجدی که به ایشان تعلق دارد بر احوال و رفتار ما نظارت دارند، همچنین باید توجه داشته باشیم بین حضور و ظهور تفاوت است، امام زمان(ارواحنا فداه) حاضرند اما ظاهر نیستند.

استاد دانشگاه اصل دوم خدمتگزاری را رفتار و منش نیکو بیان داشت و تصریح کرد: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «اي شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس مايه زينت ما باشيد نه مايه آبرو ريزي ما» بر این اساس خادم حرم اهل بیت(علیهم السلام) باید با مردم نیکو رفتار و صحبت کند.

وی افزود: زینت بودن برای اهل بیت(علیهم السلام) شامل ظاهر و اعمال انسان می شود بنابراین خادمین باید ظاهر، لباس و رفتار پاکیزه و زیبا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با اشاره به نام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به شیخ مفید اظهار داشت: امام زمان(علیه السلام) در این نامه از شیخ مفید می خواهند که به شیعیان بگوید هر کس به اندازه توانش محبت مردم را به سمت امام(علیه السلام) جلب و ایشان را در جامعه عزیز کند که این امر توسط خادمین به وسیله خدمتگزاری نیکو ممکن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصل سوم خدمتگزاری اهل بیت(علیهم السلام) تلاش و عمل است، زیرا هر چند ما خادمین منسوب به امام(ع) هستیم اما فقط تلاش و عمل صالح است که سبب عاقبت به خیری می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha