جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با تشریح ظرفیت‌های این مرکز در کشورهای مختلف جهان از تحصیل 30 هزار نفر در مراکز آموزشی جامعة المصطفی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در نشستی با  حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، جامعة المصطفی العالمیه را نهادی برآمده از تجربه کهن حوزه‌ و انقلاب اسلامی دانست که تاکنون بیش از 30 هزار نفر از 120 کشور جهان از این نهاد دانش آموخته شده و حدود 30 هزار نفر هم در حال تحصیل هستند.

وی حضور چشمگیر دانش آموختگان جامعة المصطفی در شبکه‌های تبلیغی، علمی و فرهنگی کشورهای مختلف جهان را از برکات این نهاد حوزوی ذکر کرد و افزود: بیش از 10 هزار نفر از دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه به عنوان امام جماعت و مبلغ سنتی در حال فعالیت‌های تبلیغی هستند و حدود سه هزار نفر به عنوان استاد و مدیر در مراکز مربوط به این نهاد فعالیت می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: حضور در جوامع دانشگاهی، راه‌اندازی حدود هزار مدرسه در کشورهای مختلف، فعالیت حرفه‌ای در رسانه‌های جمعی، راه‌اندازی موسسات خیریه و اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت‌های دانش آموختگان جامعة المصطفی است.

به گفته وی تعداد زیادی از دانش آموختگان این مرکز به عنوان محقق، نویسنده و مترجم فعالیت دارند و تاکنون بیش از 20 هزار اثر در 40 زبان دنیا از تولیدات آنها توسط جامعة المصطفی العالمیه جمع آوری شده است.

تحصیل 30 هزار طلبه

 

حجت‌الاسلام والمسلمین  اعرافی تعداد محصلان جامعة المصطفی العالمیه را حدود 30 هزار نفر اعلام کرد و افزود: نیمی از این افراد در واحدهای آموزشی داخل ایران و نیمی دیگر در واحدهای برون مرزی اشتغال به تحصیل دارند.

وی اضافه کرد: همسران و فرزندان طلابی که در مراکز آموزشی جامعه المصطفی شعبه قم تحصیل می‌کنند، بیش از 25 هزار نفر هستند و از فرزندان آنها، 7 هزار نفر دانش آموز و هزار نفر دانشجو هستند.؛150 رشته و گرایش تحصیلی در مقطع کاردانی تا دکتری و سطوح سه، چهار و پنج در جامعه المصطفی العالمیه نیز  دایر است.

به گفته حجت‌الاسلام  والمسلمین اعرافی، فعالیت 3 هزار استاد، ایجاد 20 گروه علمی، تدوین 3 هزار پایان نامه و حضور دو هزار دانش پژوه در مرکز آموزش‌های مجازی المصطفی از دیگر ظرفیت‌های جامعه المصطفی است.

امام جمعه قم اضافه کرد: 10 زبان اصلی دنیا را هدف گیری کردیم تا محتوای متناسب با مخاطبان این زبان‌ها در حجم وسیعی تهیه و تولید شود.

شعار هر روز یک کتاب

رئیس جامعه المصطفی با بیان این که  «هر روز یک کتاب» را شعار این نهاد بیان کرد و افزود: حجم کتاب‌های این مرکز هر سال بالغ بر 300 جلد با تنوع زبانی می‌باشد.

وی به فعالیت 300 انجمن با عضویت 8 هزار نفر در مراکز آموزشی جامعة المصطفی اشاره کرد و گفت: در حوزه اخلاقی و فرهنگی، نظام نامه تربیتی تدوین شده و فعالیت‌های فرهنگی وسیعی انجام می‌شود. این مرکز آموزشی با حدود 80 مرکز علمی دنیا ارتباطات علمی دارد و در حال حاضر 7 هزار نفر توسط جامعه المصطفی برای اعزام به مناسبت‌های تبلیغی ساماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه فعالیت‌های جامعة المصطفی رو به جلو است اظهار کرد: این مرکز، شبکه بزرگ و بی‌سابقه‌ای است که افق گشایی می‌کند.

 

رئیس جامعة المصطفی  با بیان این که این مرکز آموزشی در عرصه فعالیت‌های قرآنی پیشگام است  بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرابخشی و فرامنطقه‌ای توسط دولت تاکید کرد و یادآور شد: کارهای علمی جامعة المصطفی العالمیه آینده‌ساز و تاریخ ساز است و تفکر نظام اسلامی را در جهان ارتقا می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha