سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موذنی - بنیاد شهید

حوزه/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اتاق فکر مجموعه نخبگان شاهد و ایثارگر حوزوی تشکیل شود، گفت: سیاست بنیاد شهید پیگیری سطح علمی70 هزار دانشجو؛ 65 هزار دانش آموز و 2640 طلبه شاهد و ایثارگر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین موذنی صبح امروز در دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ستاد شاهد حوزه علمیه قم در معاونت امور طلاب مستقر است، اظهار داشت: یکی از مصوبات ستاد برنامه ریزی شاهد کشور این بود که از نخبگان حوزوی و دانشگاهی شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آورد.    

وی با بیان اینکه روحانیت بیش از 3 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم به انقلاب کرده است، تصریح کرد: کنگره های شهدای روحانی باید قوی تر عمل کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: آمار 2640 طلبه شاهد و ایثارگر ثبت شده است اما این آمار اولیه می باشد و نیازمند شناسایی طلاب شاهد با همکاری معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هستیم. 

وی با اشاره به اهداف برگزاری تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزوی، گفت: پاسداشت از فرزندان طلاب شاهد و ایثارگر، آشنایی بیشتر با جایگاه رفیع شهادت، ارتقای روابط حوزه و بنیاد شهید در راستای ارزش های ایثارگری و کمک به برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های فرزندان طلاب شاهد و ایثارگر بخشی از اهداف برگزاری این مراسم است.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی با اشاره به اینکه امروز 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستادهای دانشگاه ها حضور دارند و سطح ارتقای علمی آن ها پیگیری می شود، ابراز داشت: معرفی توانمندان علمی حوزوی به مراکز آموزشی و پژوهشی یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بود.

وی با بیان اینکه اتاق فکر مجموعه نخبگان شاهد و ایثارگر حوزوی تشکیل شود، گفت: سیاست بنیاد شهید پیگیری سطح علمی70 هزار دانشجو؛ 65 هزار دانش آموز و 2640 طلبه شاهد و ایثارگر است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: این نهاد به دنبال ایجاد شبکه های اجتماعی در حوزه های ایثارگری است که می تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه یک نهاد و فرد نیست، گفت: متولیان فرهنگی موظف هستند به ترویج فرهنگ شهید و شهادت بپردازند و این مسئله وظیفه ای ملی محسوب می شود چرا که شهدا از تمام اقشار هستند.

وی همچنین با اشاره به توهین صورت گرفته به ساحت نبی مکرم اسلام، ابراز داشت: جسارت به پیامبراکرم(ص) به دلیل ضعف در لایه های فرهنگی ما است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط با نخبگان شاهد طلاب و دانشجو یکی از اهداف ما است و در ستاد شاهد حوزوی از نظرات نخبگان حوزه استفاده خواهیم کرد.   

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha