پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 343657
۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
1

حوزه/ همایش طلاب شاهد و ایثارگر با حضور مسئولان حوزه و خانواده شهدا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که عصر امروز  به همت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان  حوزه های علمیه در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به جایگاه شهدا در پیروزی انقلاب و حفظ آن افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده آنها وظیفه ای بر دوش ماست.

وی با بیان  این که شهدا به خواسته مقام ولایت لبیک گفته و در راه حفظ اسلام جان خود را نثار کردند، افزود: برای این که بدانیم چه اندازه حضرت ولی عصر(عج) از ما راضی است، باید ببینیم مقام معظم رهبری چه اندازه از ما راضی است.

امامن جمعه قم  با اشاره به ارتباط و ادب شهید آیت الله سعیدی به مقام ولایت گفت: پدر ما نسبت با امام خمینی(ره)  ارتباط و ادب خاصی داشت و هیچگاه هم ردیف با امام(ره) نمی نشست.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد عراقی، رئیس هیئت امنای کانون همبستگی فرزندان شاهد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دنیای امروز در برابر آنچه که به برکت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به وجود آمده است و مسئولیتی که نسبت به یادگاران شهدا داریم، مسئولیت سنگینی است.

وی با ضروری دانستن ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: کار فرهنگی، کاری دینی و وظیفه ای بر دوش ماست که در این عرصه روحانیت بالاترین وظیفه را عهده دار هستند. کار فرهنگی نیازمند تخصص و استفاده از ابزارهای خود است که روحانیت باید خود را نسبت به این تخصص و امکانات تجهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha