جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسن باریک بین - قزوین

حوزه / امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این که تمایل به انباشت ثروت و مال اندوزی در همه انسان ها وجود دارد، گفت: تفکر ثروت اندوزی ریشه بسیاری از فسادهای اداری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن باریک بین، امروز در جمع مدیران استان قزوین، بیان کرد: امکانات و اختیاراتی که به انسان داده می شود هم می تواند به عنوان فرصت و هم تهدید قلمداد شود .

وی افزود : طبق حدیثی از امام صادق (ع) کسی که با فردی از اولیاء الهی یا فردی از پیروان ائمه معصومین(ع)

با تندی و یا تلخی برخورد کند، این فرد بوی بهشت را احساس نخواهد کرد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: این فرمایش معصوم (ع) باید مورد توجه همه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا خدای ناکرده فرصت خدمتگذاری که در اختیار آنان قرار گرفته، تبدیل به تهدید نشود.

حجت الاسلام والمسلمین باریک بین تصریح کرد: مدیران باید با ارباب رجوع  و کسی که به کمک آنها نیاز دارد با روی گشاده و کریمانه برخورد کنند

وی، همراهی و خوش رفتاری مدیر با افراد زیر دست و کارمندان را عاملی لازم برای پیشبرد برنامه ها عنوان کرد و گفت: یک مدیر علاوه بر داشتن اخلاق نیک معاشرتی با ارباب رجوع، باید با افراد زیردست و کارمندان خود هم دارای حسن معاشرت بوده و  در عین قاطعیت با خوش رفتاری با آنها تعامل نماید.

امام جمعه موقت قزوین با توصیه مدیران دستگاه های اجرایی به عدم تفکر در مورد انباشت ثروت و سرمایه عنوان کرد: تمایل به انباشت ثروت و مال اندوزی در همه انسان ها وجود دارد و مدیران دستگاه های اجرایی باید بیشتر مواظب خود بوده و از این تفکر مال اندوزی خود را نجات دهند.

وی افزود: شاید تفکر مال اندوزی و انباشت ثروت ریشه بسیاری از فساد های مدیران اجرایی باشد و اگر کسی هم به این فکر افتاد، باید در مسیر الهی حرکت کرده و تمام تلاش های خود در زمینه کسب مال را در جهت قرب و رضای خداوند قرار دهد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: بزرگترین توفیق الهی این است که انسان مشمول غضب الهی قرار نگیرد  و اگر گرفتار می شویم به این دلیل است که کاری نمی کنیم تا این غضب الهی برگردد.

حجت الاسلام باریک بین تاکید کرد: بهترین تجارت با خدای متعال نصیب مدیری می شود که در دوره خودش تمام تلاش خود را صرف خدمت به مردم می کند حتی اگر دیگران او را سرزنش کرده و بگویند که این مدیر دنبال دردسر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha