جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: تکیه گاهمان در مرثیه‌ها باید ابعاد انقلاب باشد و از طریق آن به دنیا نشان دهیم که مردم با تاسی از قیام سیدالشهدا(ع) قیام کردند و برکاتی داشت که ما را سربلند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ، عصر جمعه(10بهمن) در دیدار جمعی از مداحان و مرثیه سرایان شهر یزد ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و با بیان اینکه اسلام برای هدایت افراد دو روش دارد اظهار کردند: یکی از این روش‌ها بیان آموزه‌ها در قالب الفاظ است که در این باره می‌شود به قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد.

ایشان بیان آموزه‌های دین در قالب حوادث و وقایع مانند عید غدیر و مبعث را یکی دیگر از روش‌ها دانستند و گفتند: هر اندازه این وقایع را تحلیل کنیم در مسیر هدایت گام بیشتری برداشته‌ایم.

این مرجع تقلید به جایگاه ویژه مداحان اهل‌بیت(ع) اشاره کردند و افزودند: امامان معصوم(ع) برای مرثیه خوانان کربلا ارزش قائل بودند و برای آن‌ها جایگاه خاصی در نظر می‌گرفتند.

ایشان با اشاره به اینکه جریان کربلا جریان سازنده‌ای است و انقلاب ایران از کربلا الگو گرفته  بیان کردند: بعد از آنکه جریان استکبار مردم ایران را حقیر کرده بود، این انقلاب موجب شد که مردم ایران سربلند شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند که تکلیف ما را امام حسین(ع) روشن کرده است گفتند: امام حسین(ع) مکتب پیروزی خون بر شمشیر را به وجود آوردند و نشان دادند مکتبی که بتواند مردم را از استکبار نجات دهد مکتب کربلا است.

ایشان با اشاره به اینکه خون‌هایی که ما در این انقلاب دادیم، ادامه راه خون شهدای کربلا است تصریح کردند: از این جهات است که اهل‌بیت(ع) به ما سفارش کرده‌اند که باید همه انسان‌ها با این مکتب آشنا شوند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: کام نوزادان را باید با تربت سیدالشهدا برداشت که اولین طعمی که بچشند همان تربت سیدالشهدا(ع) باشد.

ایشان با انتقاد از برخی مرثیه‌هایی که  خوانده می‌شود گفتند: مرثیه‌های که خوانده می شود همان مرثیه‌هایی است که صد سال پیش گفته می‌شد و فرق نمی‌کند در حالی که باید در این زمان تکیه گاهمان در مرثیه‌ها ابعاد انقلاب باشد و به دنیا نشان دهیم که مردم با تاسی از قیام سیدالشهدا(ع) قیام کردند و برکاتی داشت که ما را سربلند کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha