پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 343694
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
جامعه کبیره

حوزه/ آزمون «زیارت جامعه کبیره» جمعه در شبستان نجمه خاتوم حرم مطهر فاطمه معصومه (ص) برگزار شد.

به گزارش  خبر نگار خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام مرتضی نائینی، مسئول برگزاری آزمون در حاشیه برگزاری آزمون زیارت جامعه کبیره گفت: هدف از این آزمون، آشنا شدن جامعه و به خصوص جوانان با مبانی معرفتی، اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) در قالب زیارت جامعه کبیره است.

وی ارتباط با زیارت جامعه کبیره، آشنا شدن با معانی و شبهات وارده به آن از سوی دشمن را  از دیگر اهداف این آزمون عنوان کرد.

حجت الاسلام نائینی با بیان این که جلسات متعددآموزش تلفظ صحیح خواندن زیارت جامعه، بیان معانی زیارت جامعه و چگونگی دفع شبهات وارده بر آن، از سوی اساتید حوزه و دانشگاه برای علاقه مندان به شرکت در این آزمون در قالب کلاس های آموزشی بیان شده است، اظهار داشت: 1300 نفر برای این آزمون ثبت نام کرده بودند.

مسئول برگزاری این آزمون با اشاره به اینکه از میان 1300 شرکت کننده تنها700 نفر مجوز شرکت در آزمون را کسب کرده اند، گفت: از این تعداد، 200 نفر در آزمون پذیرفته خواهند شد و 150 نفر که رتبه بالاتری دارند در آزمون شفاهی که در هفته بعد، برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند

وی اظهار داشت: آزمون زیارت جامعه کبیره همزمان در سه شهر قم ، مشهد و تفرش  برگزارشد و مدرسه قرآن و عترت وابسته به حوزه علمیه  سعی دارد در آیندۀ نزدیک،  خطبه غدیر را نیز با همکاری سایر نهادها مانند معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و بنیاد بین المللی غدیر برگزار کند.  

حجت الاسلام نائینی در پایان افزود: نتایج این آزمون 14 بهمن ماه از طریق پیامک به قبول شدگان اعلام خواهد شد و همچنین آزمون شفاهی یک هفته بعد از آزمون کتبی برگزارخواهد شد.

انتهای پیام: 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha