پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احد آزادی خواه

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه آزادی بیان و پوشش در فرانسه، عملاً یک دروغ بزرگ است گفت: اگر آن‌ها قائل به آزادی هستند، چرا رسماً به پیامبری که یک پنجم مردم دنیا مرید او هستند اهانت می‌کنند.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آیه10 و 11 سوره الحجر " وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ فِي شِيَعِ الأَوَّلِينَ وَمَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ" اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه عده قلیلی از مردم آن پیامبر و مبانی فکری او را به سخره گرفتند.

وی بیان کرد: این یک مبنا است که کلام حق هر جا بیان شود طرفداران زیادی پیدا می‌کند ولی افرادی که موقعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن‌ها به خطر بیافتد از شنیدن کلام حق می‌ترسند.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید عده‌ای از افراد چشم و گوششان بسته است، چون شنیدن کلام حق سخت است و مبنای دین اسلام نیز حقیقت طلبی است و توده مردم از این مبنا استقبال می‌کنند ولی عده‌ای از آن دوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 60 کشور اسلامی در جهان هستند، بیش از یک چهارم کشورهای جهان مسلمان هستند گفت: وجود بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان که خدا، پیامبر(ص) و اساس دین را قبول دارند معنایش این است که حقیقت‌طلبی در دل‌ها رخنه می‌کند.

حجت الاسلام آزاد خواه با بیان اینکه ما هر چه از فرانسه خبر می‌شنویم از زور، قلدری و محدودیت انسان‌ها است افزود: حجاب در فرانسه بارها مورد تعرض قرارگرفته است با اینکه حجاب یک اعتقاد انسانی است و بیش از یک میلیارد نفر مدعی آن هستند.

وی با اشاره به اینکه آزادی بیان و پوشش در فرانسه عملاً دروغ بزرگ است بیان کرد: اگر آن‌ها قائل به آزادی هستند، پس چرا منکر حجاب هستند و در جریان اخیر نیز رسماً به پیامبری که یک پنجم مردم دنیا مرید او هستند اهانت می‌شود آیا این معنای آزادی آن‌ها است؟

این محقق حوزوی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید با اجرای دستورات و فرامین دین مبین اسلام آزادی را به معنای واقعی آن به دنیا نشان بدهد گفت: مسلمانان باید حقیقت اسلام را نمایان کنند تا چهره دین و پیامبر(ص) بیش از این خود را نشان دهد.

نامه رهبری متاثر از   موج اسلام خواهی است

وی ادامه داد: امروز در دنیا موج اسلام‌خواهی کاملاً مشخص و هویدا است و نامه‌ای که رهبری اخیراً به جوانان نوشتند متأثر از این موج اسلام‌خواهی در جهان است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب که امروز ادامه دهنده راه ولایت حقه امیرالمؤمنین(ع) و ائمه معصومین(ع) است با علم کامل این نامه را در این موقعیت نوشته‌اند عنوان کرد: در موقعیتی که آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها با تولید داعش، سلفی‌ها و وهابی‌ها می‌خواهند اسلام را خشن معرفی کنند نامه مقام معظم رهبری به سراسر دنیا توزیع می‌شود که پر از احساس مودت، مهربانی، دعوت به حق خواهی و حقیقت‌طلبی است و کلمه کلمه‌اش حاکی از معنویت الهی است.

استقبال جوانان از نامه رهبری

وی استقبال از نامه رهبری را علی‌رغم بدخواهی‌ها در کشورهای مختلف بی‌نظیر دانست و گفت: مجموعه‌های اسلامی در اروپا گزارش‌هایی را به رهبری داده‌اند که حاکی از استقبال بالای جوانان از نامه رهبری دارد.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات با بیان اینکه ما اگر از این قبیل  کارها انجام دهیم، طبیعتاً حقیقت ناب اسلام آشمار خواهد شد تصریح کرد: مراکز علمی و پژوهشی و حوزوی و دانشگاهی بهترین فرصت است که رویکرد خود را به روز کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از تبلیغ می‌شود، باید تبلیغی را بکار ببریم که دنیا منتظر آن است گفت: جامعه مبلغین، مروجین  بای مسیر تبلیغ را با زبان‌های مختلف ادامه دهند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: اگر جوانان اروپا و آمریکا کلامی را که از مراجع تقلید بارها شنیده‌اند را دوباره بشنوند و مدرسین سطوح عالی حوزه قلم‌زنی کنند و شیوه‌های دعوت پیامبر(ص) و نامه‌هایی را که به امپراتوری‌های مختلف مانند خسروپرویز می‌نوشتند را بررسی کنند بسیار موثر خواهد بود.

وی اشاره کرد: نامه‌نگاری‌های پیامبر(ص) حرکت‌ عمیق و اساسی پیامبر(ص) بود که باعث  شد  اسلام به کشورهای مختلف نفوذ کند و عده بسیاری به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

این محقق حوزوی تاکید کرد: این مکاتبات و این دعوت‌ها بدون حاشیه‌سازی سیاسی، بهترین شیوه برای توسعه دعوت به اسلام است و حوزه‌های علمیه می‌توانند از این روش برای توسعه اسلام استفاده کنند.

وی با اشاره به توان جامعة‌المصطفی در تبیین معارف دینی در دنیا گفت: می‌توان از ابلاغ پیام صلح، دوستی، محبت و مساوات اسلام از توان این مرکز علمی بهره برد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha