جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی کلباسی / مدیر مراکز تخصصی حوزه

مدیر مراکز تخصصی حوزه گفت: نداشتن سند جامع رشته‌های تخصصی از خلأهای اساسی است و تدوین آن مشخص می‌کند چه رشته‌هایی احتیاج داریم و در چه زمینه‌هایی باید پیشرفت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی شنبه شب در مراسم معارفه مدیر مراکز تخصصی حوزه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزارشد، ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: موفقیت مراکز تخصصی با همکاری مجدانه مدیران رشته های  تخصصی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های خود برای رشد مراکز تخصصی گفت: تلقی‌ که از مراکز تخصصی در سطوح مختلف صورت می‌گیرد مناسب نیست و جایگاه مراکز تخصصی درنگاه مسئولین، شورای عالی و عموم فضلای حوزه باید تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: طلابی که به صورت پاره وقت در مراکز تخصصی تحصیل می‌کنند انتظار بسیار بالایی دارند و باید تصویر و انتظار صحیحی از مراکز تخصصی وجود داشته باشد.

وی کاستن تصدی‌گری‌های مرکز مدیریت را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و گفت: مرکز مدیریت باید به کارهای نظارتی قوی بپردازد و بسیاری از کارها را به مراکز واگذار نماید.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی فراهم کردن زمینه استفاده از فارغ‌التحصیلان را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: یکی از مشکلات این است فارغ‌التحصیلان سردرگم هستند و تمهیدات لازم برای جذب آن‌ها صورت نگرفته است؛ هر چند این کار وظیفه حوزه نیست، ولی تمهیداتش می‌تواند کارساز باشد.

وی ابراز داشت: تسهیل قوانین و مقررات، اعتماد به مراکز و مشخص کردن جایگاه اساتید باید عملیاتی شود.

مدیر مراکز تخصصی حوزه، تقویت بنیه پژوهشی مراکز را یک اصل اساسی دانست و گفت: در نظر داریم یک سایت تخصصی برای معرفی مراکز تخصصی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه با تنظیم سند چشم‌انداز مراکز تخصصی می‌توان از تزلزل‌ها جلوگیری کرد عنوان کرد: نداشتن سند جامع رشته‌های تخصصی یک خلأ اساسی است و تدوین آن مشخص می‌کند چه رشته‌های تخصصی احتیاج داریم و در چه زمینه‌هایی باید پیشرفت کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی ضمن تشکر از کسانی که تاکنون در این بخش فعالیت داشته اند گفت: کسانی که در این زمینه تجربیاتی دارند کمک کنند و امیدوارم با همکاری مدیران حوزه و مراکز تخصصی در این کار موفق شویم.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha