جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
l

حوزه/ افراد زیادی در سال‌های اخیر به اسلام گرویده اند و در این بین آمار بانوان چشمگیر است، اين در حالي است كه تبليغات منفي زيادي در رسانه‌هاي دنيا پيرامون حقوق زنان در اسلام وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، مديران و اساتيد حوزه علميه استان يزد با شرکت در دوره دانش‌افزايي بين‌المللي، با نهضت‌هاي اسلامي در كشورهاي منطقه، جريانات تكفيري و افراطي، شيوه‌ها و آموزه‌هاي خاص در تبليغ بين‌الملل، آخرين تحولات منطقه و جهان و ... آشنا شدند.

در روز اول برگزاری اين دوره، استاد تسخیری به معرفي برخي کشورها که گروه‌های به ظاهر اسلامی در آنها قرار دارند از جمله لیبی، تونس، الجزایر، مصر و مالی پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 گروه به ظاهراسلامی مطرح در سطح جهان وجود دارد.

وي در ادامه ماهيت چند مورد از گروه‌هاي به ظاهر اسلامی و كشورهاي محل استقرار آنها را براي حاضرين تشريح کرد و سپس به معرفي برخي از گروه‌هاي تكفيري و خاستگا‌ه هاي آنها پرداخت و نحوه شكل‌گيري گروه ‌هاي تروريستي در منطقه و نقش دولت‌هاي استكباري در تشكيل و پشتيباني از آنها را تبيين کرد.

در نوبت عصر دوره دانش‌افزايي بين‌الملل، حجت‌الاسلام داوودي با تأكيد بر اهميت آموزش زبان‌ در حوزه، يكي از رسالت‌هاي اصلي معاونت بين‌الملل حوزه‌ها را نشر زبان خارجي و ترغيب طلاب به فراگيري آن دانست.

 وي در ادامه با تقسيم‌بندي مخاطبين جهاني اسلام به سه دسته، زبان آموختن بدون داشتن بنیه علمی را فاقد فايده خواند.

این کارشناس حوزوی، عرصه‌هاي تبليغی در سطح بين‌الملل را شامل فضاي مجازي، تبليغ مكتوب، تبليغ رسانه‌اي و تبليغ توريسمي برشمرد و در ادامه به مواردي از وضعيت مسلمانان در كشورهاي خارجي نظير كشور چين پراخت.

در روز دوم برگزاری دوره، حجت‌الاسلام براتي، فضاي حاكم بر برخي كشورهاي منطقه و برخي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي را تشريح کرد

 

وي افزود: افراد زیادی در سال‌های اخیر به اسلام گرویده اند و در این بین آمار بانوان چشمگیر است، اين در حالي است كه تبليغات منفي زيادي در رسانه‌هاي دنيا پيرامون حقوق زنان در اسلام وجود دارد.

این کارشناس حوزوی، حمله کنندگان به اسلام را عده‌اي دروغگو، ظالم و فریبکار دانست و گفت: اکثر افرادی که مسلمان می‌شوند داراي تحصیلات  عالیه مي‌باشند و تعصبی نسبت به پذیرش حق نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام شريعتمدار از دیگر اساتید این دوره، به بيان چهار نوع تفكر غربي شامل اساطيري، سنتي، مدرن و پست مدرن پرداخت و با تشریح هر كدام از اين تفكرات، به وضعيت برخي از كشورهاي منطقه و مسلمانان مقيم آنها اشاره کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha