شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بانوان پوشش چادر را انتخاب کنند که حجاب کامل است گفتند: برای اهتمام بیشتر به حجاب باید اقدامات جمعی صورت گیرد و کار یک نفر نیست؛ حکومت، دولت و مردم نسبت به مسئله حجاب همراهی و همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با جمعی از بانوان مشاور دانشگاه اهواز با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، اظهار داشتند: امروز روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب و بازگشت امام راحل(ره) به ایران بعد از چند سال تبعید است.

ایشان با بیان این که زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی است، تصریح کردند: انسان باید به همه ابعاد زندگی خود توجه کند؛ سیاست، فرهنگ، نظامی و اقتصاد از ابعادهای مختلف زندگی انسان است.

معظم له با اشاره به اینکه اسلام به تمام ابعاد مختلف زندگی انسان ها توجه دارد، گفتند: بعد فرهنگی از ابعاد دیگر مهم تر است؛ چرا که  ابعاد دیگر را تحت سیطره خود قرار می دهد و از این جهت تمام انبیا و اولیا اقدامات، اصلاحات و دعوت خود را از بعد فرهنگی آغاز کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فلسفه بعثت پیامبر(ص) از عرصه فرهنگی آغاز شده است، ابراز داشتند: پیامبران بر اساس فرهنگ  انسان ها را به تکامل و کمال دعوت کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه قرآن کریم بر اساس زمینه سازی فرهنگی پیامبراکرم(ص)، مردم را به نیکی دعوت می کند، گفتند: در روزگاری که دنیا غرق در جاهلیت بود و دانشگاه و حوزه ای وجود نداشت، اسلام علم و دانش و فرهنگ را ایجاد کرد و افرادی در این زمینه تربیت شدند. 

ایشان با بیان اینکه اسلام بنیان گذار تمدن در کل جهان بوده است، ابراز داشتند: اصطلاحات علوم را نوعا عربی می دانیم؛ تمام اعضای بدن و دستگاه ها نام عربی دارند و این مسئله به دلیل توجه اسلام به علوم بوده است.

معظم له با اشاره به این که اسلام پدیدآورنده علوم در زمانی بود که اروپا غرق در ظلم و جهالت بود، گفتند: اسلام افراد فرهنگی، عالم و دانشمند و مجاهد را تربیت کرد که در مقابل دشمنان با جهاد خود هر مانعی را از سر راه پیشرفت اسلام بر می داشتند.

این مرجع تقلید با تبیین دلایل انحطاط مسلمانان و سایه افکنده شدن فرهنگ غرب بر اسلام، ابراز داشتند: انحراف از مسیر اسلام، مصیبت هایی را برای مسلمانان ایجاد کرد؛ چرا که پیامبر اسلام، ولایت را با حکومت توام قرار داد، اما در طول تاریخ این مسئله مورد غفلت و فراموشی سپرده شد.

جبهه کفر، نفاق و صهیونیست در مقابل اسلام

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در آیات ابتدایی سوره بقره تاکید شده است سه جبهه کفر، نفاق و صهیونیست در مقابل اسلام جبهه گیری می کنند، اظهار داشتند: سلاطین به فکر لذت گرایی، کاخ نشینی و تجمل گرایی بودند و به همین دلیل مردم دچار فقر فکری و فرهنگی شده و تحت سیطره استکبار قرار گرفتند و عزت خود را فراموش کردند و گرفتار عقب ماندگی شدند.

ایشان با بیان اینکه استکبار شرایطی را ایجاد کرد که دین را به انزوا بکشاند، ابراز داشتند: استکبار  تهمت می زند که دین اسلام به خانم ها نظر منفی دارد؛ همچنین اتهام می زند اسلام به درد سیاست نمی خورد و برای هزار سال پیش می باشد و پاسخگوی نیاز امروز انسان ها نیست.

این استاد خارج فقه حوزه گفتند: استکبار دین را کنار زد و صهیونیست ها سلطه گرایی کردند و حکومت هایی مانند،  آل خلیفه و آل سعود را ساختند که وضع مسلمانان این گونه شد.   

معظم له با اشاره به اینکه باید تاریخ را بررسی کنیم تا عظمت انقلاب اسلامی را درک کنیم، گفتند: خداوند متعال امام راحل(ره) را که فقیهی فیلسوف و عارفی حماسه آفرین بود، برای ما رهبر قرار داد که تحولی تاثیرگذار در جهان ایجاد کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بیداری اسلامی و جنبش 99 درصدی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشتند: با وجود اینکه دشمنان کینه توز در مقابل ما صف آرایی می کنند؛ اما انقلاب در دفاع مقدس و صحنه های دیگر پاسخ دشمنان را داده است.   

اسرائیل رو به افول است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروز اسرائیل رو به افول است، گفتند: اسرائیل در جنگ های اخیر غزه شکست های مفتضحانه ای را خورد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، گفتند: ثمرات و اهداف انقلاب را درک و تبیین کنیم و دشمنان را بهتر بشناسیم.

معظم له با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد که برای حفظ انقلاب باید تقویت و حفظ شوند، ابراز داشتند: نخستین رکن اسلام است که امام راحل(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی آوردند در حالی که تقریبا فراموش شده بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عفاف و حجاب را به یکدیگر نباید عطف کرد، اظهار داشتند: عفاف سرجای خود محفوظ است و بعضی ها فکر می کنند اگر کسی حجاب ندارد،عفاف نیز ندارد در حالی که این گونه نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: افرادی هستند که گوش آن ها به حرف اسلام بدهکار نیست؛ برای اهتمام بیشتر به حجاب باید اقدامات جمعی صورت گیرد و کار یک نفر نیست؛ حکومت و دولت و مردم نسبت به مسئله حجاب همراهی و همکاری داشته باشند.

حجاب از احکام اسلام است

ایشان با بیان اینکه حجاب از احکام اسلام است، گفتند: اگر در تلویزیون پیرامون مسئله حجاب برنامه سازی روزانه صورت گیرد فرهنگ حجاب درست می شود چرا که همین مردم برای اسلام خون و جان دادند.

معظم له با بیان اینکه مردم رکن دوم انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشتند: امام راحل(ره) تاکید داشت که مردم همواره در صحنه باشند؛ ایشان فرهنگ مردم استبداد زده را با قلم و بیان خود تغییر داد به گونه ای که مردم به استقبال گلوله ها می رفتند و شهید شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: هیچ مردمی مثل ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و نظام نیستند و فداکار و علاقه مند به ولایت می باشند.

معظم له رکن سوم انقلاب اسلامی را ولایت فقیه عنوان کردند و گفتند: ولایت فقیه ابتکار امام راحل(ره) است و در زمان غیبت معصوم(ع)، باید نائب امام زمان(عج) وجود داشته باشد و امروز با وجود آیت الله العظمی خامنه ای راه بسیار روشن است و انقلاب زمینه ساز ظهور می باشد و استکبار روز به روز ضعیف تر می شود و انتظار ظهور ثواب دارد.

این مرجع تقلید در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب پوشش حجاب، ابراز داشتند: حجاب به معنای پوشش است و نباید این پوشش به گونه ای باشد که جلب توجه نسبت به زن و مرد داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه پوشش نباید تنگ و نازک باشد، گفتند: مانتو نیز برای حجاب کافی است، چرا که غیر از چهره و دست ها باید پوشیده شود.

چادر را حجاب کامل

ایشان پوشش چادر را حجاب کامل عنوان کردند و افزودند: چادر مزیت هایی دارد و خانم هایی که می خواهند چهره خود را نیز بپوشانند با پوشش چادر می توانند؛ چادر حجاب را کامل تر می کند و حضرت فاطمه زهرا(س) پوشش جلباب داشتند و توصیه می کنیم خانم ها پوشش چادر را انتخاب کنند که کامل تر است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اهوازی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    دیدار با مشاورین امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده