جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیزاده امیدیه

حوزه/ امام جمعه امیدیه به نقش روحانیت در ایجاد و هدایت قیام های مردمی علیه طاغوت اشاره کرد و گفت: اگر روحانیت نسبت به مسائل بی تفاوت بود و مردم را همراهی نمی کرد، چیزی به نام «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» وجود نداشت.

حجت الاسلام مهدی علیزاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک ایام الله دهه فجر، مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) را سخن گفتن براساس فطرت مردم دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) همواره به صورت مستقیم و با زبان ساده مردم را مورد خطاب خود قرار می دادند و این مسأله امروز هم در نوع کلام مقام معظم رهبری قابل مشاهده است.

وی، روشنفکری های به موقع امام(ره) را یکی از عوامل به صحنه کشاندن مردم در دوران مبارزه با رژیم طاغوت برشمرد و تصریح کرد: امروز اگر مسئولان فرهنگی کشور، این بینش بنیادین امام راحل را اجرایی کنند، مردم به صورت خودجوش در صحنه حاضر خواهند شد.

امام جمعه امیدیه به نقش روحانیت در راه اندازی و هدایت قیام های مردمی علیه طاغوت اشاره کرد و گفت: اگر روحانیت نسبت به مسائل بی تفاوت بود و مردم را همراهی نمی کرد، چیزی به نام «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» وجود نداشت..

 حجت الاسلام علیزاده با اشاره به عوامل استمرار و پایداری انقلاب اسلامی، گفت:  وقتی از فوکویاما، جامعه شناس غربی پرسیدند که «علت حرکت رو به جلو ایران پس از گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی چیست؟»، او در پاسخ گفت «ایرانی ها دو بال عاشورا و مهدویت و یک زره با عنوان ولایت فقیه دارند! اگر آن دوبال را از بین ببرید به زره‌ای برمی خورید که باید آن را نیز نابود سازید».

 وی با تاکید بر این که پیوند ملت با ولایت فقیه عمیق و ناگسستنی است، تصریح کرد: ولایت پذیری ملت ایران زبانزد است  و هرجا ملت احساس کند که ولایت به آنها نیاز دارد، با جان و دل وارد صحنه می شوند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی امیدیه، به نقش روحانیت در تقویت روحیه ولایت پذیری مردم در راستای مستحکم کردن پایه های اساسی نظام اشاره کرد و گفت: ما باید ولایت فقیه را به عنوان چراغ راه در نظر بگیریم تا منحرف نشویم.

 وی در پایان با اشاره به هجمه فرهنگی و گسترده دشمن ابراز داشت: امروزه با جوانانی مواجه هستیم که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند، پس باید با شناخت کافی از حوادث و رویدادهای آن زمان، به صورت دقیق، عوامل قیام ملت و دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha